نعمت‌اللهی مدیر یک واحد تولیدی: تأمین زیرساخت‌ها نقش مهمی در فعالیت‌های تولیدی دارد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1578

نعمت‌اللهی مدیر یک واحد تولیدی: تأمین زیرساخت‌ها نقش مهمی در فعالیت‌های تولیدی دارد
به استناد قانون، دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف شده‌اند امکانات انتقال و عرضه خدمات خود را تا مبادی ورودی واحدهای صنعتی در داخل شهرک‌های صنعتی فراهم کنند.
در همین راستا سازمان برنامه‌وبودجه نیز به استناد همین مواد قانونی موظف شده که منابع مالی لازم را برای این دستگاه‌های اجرایی تأمین کند.
شرکت قطعه گستر یکی از واحدهای تولیدی فعال در استان کرمان است. “محمدرضا نعمت الهی” مدیر واحد صنعتی «قطعه گستر» دراین‌ارتباط می‌گوید: قطعه گستر در شهرک صنعتی شماره ۲ کرمان واقع شده است و در سال ۱۳۹۸ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
او در خصوص تولیدات این کارخانه نیز، بیان کرد: تولیدات «قطعه گستر» شامل قطعات فلزی و لاستیکی صنایع معدنی، ماشین‌کاری، تراشکاری فلزات، قطعات استاندارد، قالب‌های فلزی، مته hss است.
مدیر واحد صنعتی «قطعه گستر»، افزود: این واحد تولیدی با ۱۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده است و حدود ۷۶۰ نیروی انسانی به‌صورت مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند.
تولیدات قطعه گستر مصرف داخلی دارند و صادرات نداریم
نعمت الهی در ادامه سخنان خود با ابراز نگرانی از شرایط کمبود آب در شهرک صنعتی، اضافه کرد: در حوزه زیرساخت متأسفانه به دلیل نوع دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مورداستفاده که نیاز به آب دارند، با مشکل تأمین آب مواجه هستیم.
او تصریح کرد: این مشکل در تابستان که قطعی آب در کرمان نیز زیاد است، بیشتر هم می‌شود. به صورتی که باعث تعطیلی واحد صنعتی می‌شود که این مشکل از طریق حفر چاه جدید برای شهرک صنعتی که در آن هستیم و یا از طریق خط انتقال آب تا شهرک قابل‌رفع شدن است.
مدیر این واحد تولیدی با بیان اینکه تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری، نقش بسیار مهمی برای فعالیت‌های تولیدی دارد، خاطرنشان کرد: رفع بخشی از مشکلات توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان انجام شده و یا در حال پیگیری است؛ اما برای تحقق این هدف مهم، همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز ضروری است.
نعمت‌اللهی گفت: بر اساس قانون دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف به تأمین زیرساخت‌ها تا درب ورودی واحدهای تولیدی هستند که در این راستا نیازمند مساعدت و همراهی این دستگاه‌ها هستیم.
این فعال تولیدی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: همچنین به دلیل تغییر شرایط به‌واسطه شرایط حاکم بر بازار مرتبط شاهد تغییر در الگوی فعالیت هستیم که همین موضوع کار را دشوار می‌کند. اولین موضوعی که بر روی فعالیت این واحد تولیدی اثرگذار است تغییرات اقتصادی حاکم بر بازار است. تغییر مداوم قیمت ارز فعالیت‌های تولیدی را با ریسک بالا روبرو کرده است به صورتی که تأمین مواد اولیه را با مشکل مواجه کرده است.
نعمت‌اللهی بیان کرد: به دلیل شکننده بودن شرایط اقتصادی تسویه فاکتورهای فروش از سوی شرکت‌های بزرگ با وقفه زمانی زیاد انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 6
  • امروز: 169
  • دیروز: 249
  • هفته: 1,826
  • ماه: 7,938
  • سال: 25,679