رئیس اورژانس جیرفت عنوان کرد. خدمت‌رسانی اورژانس به جمعیتی بیش از یک‌میلیون نفر در جنوب کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1638

رئیس اورژانس جیرفت عنوان کرد. خدمت‌رسانی اورژانس به جمعیتی بیش از یک‌میلیون نفر در جنوب کرمان
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: باتوجه‌به اینکه وسعت جغرافیایی جنوب کرمان تقریباً ۳۷ هزار کیلومترمربع است، جمعیتی بیش از یک میلیون نفر را تحت پوشش داریم؛ ضمن اینکه در بسیاری از مناطق دورافتاده پایگاه زمینی وجود ندارد.
دکتر جواد افشارمنش با اشاره به خدمات پرسنل اورژانس در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: حضور به‌موقع پرسنل اورژانس در حادثه تلخ گلزار شهدای کرمان احساس مسئولیت در مواقع بحران را ثابت کرد که برای کمک به حادثه‌دیدگان با دل‌وجان پای‌کار بودند.
او خدمات‌رسانی توسط کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی را انسان‌دوستانه دانست و افزود: خدمات اورژانس از زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد و با مرکز فوریت‌ها تماس گرفته شد، شروع می‌شود که باید از همه توانمان برای کمک به حادثه‌دیدگان و بیماران استفاده کنیم.
او بیان کرد: در مقابل پایگاه هوایی برای مناطق صعب‌العبور و دوردست در نظر گرفته شده، لذا خط اورژانس هوایی برای نجات بیماران یا مصدومان دراسرع‌وقت در مکان اعلام شده حاضر خواهد شد .
رئیس اورژانس جیرفت از مردم و کاربران جاده‌ای خواست مسیر اورژانس را در زمان مأموریت باز کنند و گفت: پرسنل زحمت‌کش اورژانس بعضی‌اوقات جان خود را در جهت رفاه حال مردم به خطر می‌اندازند و مردم هم یک‌سری وظایف از جمله، همکاری سر صحنه و باز کردن مسیر برای آمبولانس را دارند.
او اظهار کرد: گاهی اوقات تجمعی که مردم ایجاد می‌کنند، پرسنل را در انجام مسئولیت خود با مشکل روبرو می‌کند به‌طوری‌که نتوانسته‌اند به طور کامل به مصدوم رسیدگی کنند.
افشارمنش ارائه خدمات‌رسانی اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی را در برخی از نقاط شهری به دلیل ترافیک سنگین مورد تأکید قرار داد و افزود: در دو خیابان شهید رجایی و یک‌طرفه جیرفت وقت طلایی مصدوم سوخت می‌شود که جا دارد مسئولان امر و شورای ترافیک شهرستان جیرفت در این زمینه طبق مصوبه شورا عمل نمایند تا از اتلاف وقت جلوگیری شود.
وی پوشش شبکه اورژانس در جنوب کرمان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: بر اساس وسعت جغرافیایی و تعداد جمعیت دستورالعملی وجود دارد که تعداد پایگاه‌ها افزایش یابد؛ ولی در حال حاضر ۱۲ پایگاه غیرفعال هستند که بنا به دلایلی همچون منابع عمرانی، مشکل آمبولانس و نیروی انسانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 62
  • امروز: 271
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,696
  • ماه: 7,480
  • سال: 24,872