تجمع کارگران زغال‌سنگ به‌روز سوم رسید. مقرری بازنشستگی از آبان پرداخت نشده

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1681

تجمع کارگران زغال‌سنگ به‌روز سوم رسید. مقرری بازنشستگی از آبان پرداخت نشده
یک منبع آگاه: بدهی ۳۵۰ میلیارد تومانی شرکت زغال سنگ به تامین اجتماعی با تهاتر زمین جبران می‌شود
گزارش| کاغذ وطن
جمعی از کارگران زغال‌سنگ برای سومین روز متوالی مقابل شرکت زغال‌سنگ در جاده تهران تجمع کردند. خواسته اصلی این افراد پرداخت حقوق و مطالبات است. کارگرانی که از سال ۱۴۰۱ به این سمت بازنشست شدند کماکان موفق به دریافت پایان کار نشدند و حداکثر ۳۰درصد مبلغ پایان کار به این افراد بعد از یک سال از زمان بازنشستگی پرداخت شده است. مشکل کارگرانی که از آبان‌ماه بازنشست شدند به‌مراتب حادترند، این بازنشستگان حتی در دریافت حقوق و بیمه درمانی هم دچار مشکل شدند و از همان زمان تاکنون که ۵ ماه می‌گذرد هیچ حق بازنشستگی به این افراد پرداخت نشده و حتی بیمه درمانی این افراد نیز قطع شده است.
نه‌تنها در پرداخت مطالبات بازنشستگان بلکه این شرکت در پرداخت حقوق کارگرانی که هنوز سرکار هستند نیز به مشکل برخورده، کارگران این شرکت مدعی‌اند که مطالبات به‌روز نیست و حقوق اسفندماه این افراد به‌تازگی پرداخت شده است.
علی‌رغم اینکه طبق گفته استاندار قرار بود این شرکت به صدر تأمین منتقل شود؛ اما هنوز اقدامی دراین‌رابطه صورت نگرفته است. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «کرمان نو» اذعان دارد که این شرکت ماه‌هاست که حق ۴ درصد حق بیمه به تأمین اجتماعی را نپرداخته و به همین ترتیب بیمه بازنشستگان این شرکت دچار مشکل شده است. طبق گفته‌های این فرد بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان شرکت زغال‌سنگ به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است و شرکت بنا دارد که با تهاتر زمین و مصوبه گرفتن این بدهی را پرداخت کند. شرکت زغال‌سنگ بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ نیرو دارد که حداقل سننی این افراد بالای ۴۰ سال است و این شرکت به دلیل نداشتن نیروی جوان در بخش استخراج دچار مشکل شده است و تولید این شرکت دچار افت شده و درآمد شرکت جوابگوی هزینه‌ها نیست.
این منبع در گفت‌وگو با کرمان نو اذعان دارد که از ۲ هزار رو ۷۰۰ نیروی این شرکت بالغ بر هزار نفر در شرف بازنشستگی هستند و شرکت به زودی مشکل شدید کمبود نیروی متخصص مواجه می‌شود.
با افزایش ۳۵درصدی حقوق از سال جدید شرکت زغال سنگ بایستی ماهانه ۸۵ میلیارد تومان بابت حقوق پرداخت کند و این شرکت به جهت ناتوانی در پرداخت حقوق، حق بیمه‌ّای تامین اجتماعی را پراخت نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 23
  • امروز: 4
  • دیروز: 294
  • هفته: 1,584
  • ماه: 7,797
  • سال: 27,271