در طرح غربالگری دیابت و فشارخون در کرمان. شناسایی بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر مشکوک به دیابت در کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1599

در طرح غربالگری دیابت و فشارخون در کرمان. شناسایی بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر مشکوک به دیابت در کرمان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از غربالگری دیابت و فشارخون ۱۱۳ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸۶۱ نفر مشکوک به فشارخون بالا و ۱۲۱۱ نفر مشکوک به دیابت در جمعیت بالای ۱۸ سال دانشگاه علوم پزشکی کرمان شناسایی شده‌اند، گفت: از این تعداد، ۴۵۱ بیمار قطعی فشارخون جدید و ۲۲۷ نفر بیمار قطعی دیابت جدید شناسایی شده‌اند.
دکتر برهانی‌نژاد بیان کرد: شهرستان‌های بافت و بردسیر با ۲۴ درصد در زمینه غربالگری فشارخون و دیابت پیشرو هستند.
او با اشاره به اینکه اجرای پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی‌ماه، ادامه دارد، گفت: این پویش در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بیش از ۳۵۰ ایستگاه ثابت و ۴۷ ایستگاه موقت در حال اجرا است.
معاون بهداشتی دانشگاه جمعیت هدف این پویش را ۱۰۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال عنوان کرد و گفت: انتظار داریم حداقل ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال از نظر بیماری‌های دیابت و فشارخون بالا مورد بررسی قرار گیرند.
او با تأکید بر این اینکه این پویش تا ۱۵ دی ادامه دارد، گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت در سراسر استان کرمان در این پویش شرکت کنند و از وضعیت سلامت خود از نظر دیابت و فشارخون اطلاع پیدا کنند.
او خاطرنشان کرد: شناسایی و تشخیص زودرس این دو بیماری می‌تواند از ابتلا به سایر بیماری‌ها، پیشگیری و از تحمیل عوارض زیاد به بیماران احتمالی آینده، جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 139
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,049
  • ماه: 7,687
  • سال: 25,251