سن ناوگان هوایی به ۲۶ رسید

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1540

سن ناوگان هوایی به ۲۶ رسید

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به موضوع نهضت تعمیر قطعه در کشور گفت: هر جایی که تحریم وجود دارد باید برای خودمان خودکفایی و توانمندی ایجاد کنیم و این اتفاقی است که امروز در صنعت هوایی کشور افتاده و با وجود وابستگی جدید صنعت به دنیا، ما امروز روی پای خودمان ایستادیم و برای بعضی از کشورهای دوست که هواپیماهایشان را در کشور خودمان تعمیر می‌کنیم و حتی کشورهای بزرگ، امیدآفرین شدیم.

به گزارش ایسنا، محمد محمدی‌بخش با مقایسه وضعیت فعلی و دوران کرونا بیان کرد: شرایط دنیا در بازه زمانی کرونا و اثراتی که بر اقتصاد هوایی دنیا گذاشت به‌خصوص در کشور ما و همچنین موضوع تحریم و موضوعات متعددی که بر ما گذشت، متاسفانه وضعیت هوایی کشور را در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با مشکلات جدی مواجه کرد، به‌گونه‌ای که تعداد هواپیماها، ‌تعداد پروازهای عبوری و بهره‌برداری مردم از بخش هوایی کشور و پروازهای بین‌المللی دچار چالش جدی شده بود و به مرز خطرناکی نزدیک می‌شدیم.  البته این موضوع مختص ایران نبود و در همه جای دنیا حاکم بود؛ اما در کشور ما به‌دلیل شرایط تحریم، مضاعف شده و کار را برای ما بسیار  سخت می‌کرد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره میانگین عمر ناوگان هوایی کشور گفت: ابتدای دولت سیزدهم متوسط عمر ناوگان ۲۸ سال بود و امروز به ۲۶ سال رسیده است؛ دو سال هم از ابتدای دولت گذشته و اگر ما اتفاقی را رقم نمی‌زدیم، معدل ناوگانمان باید به ۳۰ سال می‌رسید؛ یعنی سن ناوگان ما دو سال جوان‌سازی شده است. دومین نکته پس از سن ناوگان،  سلامت و استاندارد بودن پرواز است. هر هواپیما بر اساس دستورات کارخانه سازنده، عمر مفیدی دارد و قطعا سازمان هواپیمای کشوری بر اساس استانداردهای کارخانه سازنده هواپیما از آنها بهره‌برداری می‌کند و چک‌های مورد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :