رئیس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر کرمان: شهرداری کاری برای احقاق قانون درآمد پایدار نکرده است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1604

رئیس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر کرمان: شهرداری کاری برای احقاق قانون درآمد پایدار نکرده است
چناریان با خطاب قراردادن مداح، گفت: توقع می‌رفت که شهرداری در مسائل مربوط به درآمدی شهرداری در حوزهٔ زیرساخت‌ها و استفاده از قانون درآمدهای پایدار برنامه‌ای بریزند. اما آنچه که شاهد آن هستیم اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده است.
به گزارش کرمان نو در نشست عمومی شورای شهر کرمان که روز دوشنبه ۲۰ آذرماه برگزار شد، حسین چناریان با اشاره‌به‌نزدیک شدن به ایام پایانی سال و فصل برنامه‌ریزی برای بودجه گفت: «هیچ آثار و تحرک جدیدی از شهرداری نمی‌بینیم؛ مردم هم به‌نوعی در این باره گرفتار هستند مثلاً مردم در موضوع ساخت‌وساز و کسب مجوزها دچار مشکل شده‌اند و نمی‌دانند به کجا مراجعه کنند درصورتی‌که در قانون آمده که مسئولیت مربوط به ساخت‌وسازها در حریم شهر برعهدهٔ شهرداری است.»
رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر کرمان افزود: «در جلسه‌ای خدمت آقای شهردار هم گفتم که به نظر نمی‌آید شهرداری اقدام خاصی کرده باشد. اما موضوع جدی این است که حریم شهر کاملاً مشخص نیست و فضای تبلیغاتی شهر در اختیار شهرداری نیست. بی‌انضباطی تبلیغاتی در شهر وجود دارد و هیچ اراده‌ای در مدیریت شهری در حوزه‌های تبلیغاتی و هم کسب درآمد وجود ندارد. پمپ‌بنزین‌ها خودشان کسب درآمد می‌کنند، تمام مغازه‌ها همین‌گونه. فضای شهر را بهم ریخته‌اند و یک بی‌انضباطی در شهر ایجاد کرده‌اند.»
چناریان با بیان اینکه هیچ اراده‌ای بر مدیریت فضای شهری وجود ندارد ادامه داد: «نه اراده‌ای در حوزهٔ انضباط و نه در حوزهٔ ارائه خدمات و هم کسب درآمد وجود ندارد درحالی‌که زمینه برای ایجاد درآمد وجود دارد. قانون دستاورد خوبی برای شهرداری‌ها می‌تواند باشد. باید در حوزه درآمدهای پایدار کارگروهی در شهرداری تأسیس می‌کردیم؛ اما هیچ اقدامی را شاهد نبودیم.»
چناریان نسبت به قرارداد مربوط به فیبر نوری در شهرداری نیز انتقاد کرد و گفت: قراردادی که با شرکت های‌وب در خصوص کابل نوری داشتیم؛ اگرچه از ابتدا چالشی بود؛ اما به این دلیل که می‌خواستیم مردم از خدمات و دستاوردهای جدید ارتباطات محروم نشوند قبول کردیم که کار انجام شود. اما واقعیت این است که شیوه اجرا قابل‌قبول نیست؛ شهر بهم ریخته است از هرجایی که خواستند حفاری کردند، نظافت رعایت نشده است. درصورتی‌که همه این‌ها وظایف پیمانکار بوده است؛ اما واقعیت این است که پیمانکار هیچ توجهی به شهر و مردم نکرده است.
او ادامه داد: «شرکت فناوری و ارتباطات استان هم می‌دانند که ما با نظر مثبت این کار را کردیم؛ اما پیمانکار پروژه ظاهراً فقط به فکر منفعت خودش بوده است. درصورتی‌که در یک قرارداد دوطرفه بی‌انصافی است که با شهر و مردم این‌گونه برخورد شود. حداقل از یک‌گوشه خیابان کار خود را انجام دهند. خیابانی که تازگی آسفالت کردیم را به طور مارپیچ و از چند جا حفاری کردند و خراب کردند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 3
  • امروز: 124
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,034
  • ماه: 7,672
  • سال: 25,236