انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل منابع طبیعی و ۰۵ کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1613

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل منابع طبیعی و ۰۵ کرمان
مدیر کل منابع طبیعی کرمان از امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل منابع طبیعی کرمان و مرکز آموزش ۰۵ در کرمان خبر داد.
علیرضا ابوالحسنی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل منابع طبیعی کرمان و مرکز آموزش ۰۵ در کرمان گفت: نیروی نظامی، مدافع امنیت ملی کشور است و منابع طبیعی، حافظ امنیت غذایی است که با امضای این تفاهم‌نامه می‌توان گفت: نیرو‌های نظامی علاوه بر حفاظت از امنیت ملی، حافظ امنیت زیستی کشور نیز هستند.
او بیان داشت: این تفاهم نامه با هدف مشارکت و بهره گیری از ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، آموزشی، تحقیقاتی و ترویج و توسعه فرهنگ منابع طبیعی، احیا، افزایش فضای سبز و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرموده اند: برای سرسبزی ایران، نهضتی فراگیر باید برپا و فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود. با توجه به ظرفیت موجود به ویژه در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت (طی ۴ سال)، بین مرکز آموزش ۰۵ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کرمان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منعقد شد.
امیرسرتیپ دوم منصور رحمانی، فرمانده مرکز آموزش ۰۵ شهید سرلشکر علیرضا اشرف گنجویی کرمان در این خصوص گفت: غرس نهال، عملی خیر و پر برکت است که ریشه در فرامین مقام معظم رهبری( مدظله العالی) دارد.
او افزود: کاشت نهال و کمک به طبیعت کشور را باید نوعی صدقه جاریه تلقی کرد و یکی از موارد بسیار ضروری حفظ طبیعت و محیط زیست و پرداختن به درخت و درختکاری است که نیروی زمینی در این رابطه اهتمام ویژه دارد و نیرو‌های مسلح به موضوع درختکاری نگاه ویژه دارند و عمده پادگان‌های نظامی از سال های گذشته تاکنون درختکاری شده و دارای فضای سبز قابل توجهی هستند.
در راستای این تفاهم نامه همکاری، ضمن آموزش کارکنان کادر وظیفه در عرصه‌ای بالغ بر ۲ هکتار، بیش از ۲ هزار اصله نهال از گونه‌های فضای سبز و زراعت چوب کاشته و به همت مرکز ۰۵ از محل آب‌های نامتعارف (تصفیه خانه مرکز) آبیاری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 6
  • امروز: 163
  • دیروز: 194
  • هفته: 1,466
  • ماه: 7,919
  • سال: 26,338