رئیس‌کل دادگستری استان کرمان تأکید کرد. نباید قانون استقلال هیئت‌های مالیاتی روی کاغذ بماند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1616

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان تأکید کرد. نباید قانون استقلال هیئت‌های مالیاتی روی کاغذ بماند
رئیس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: لازم است هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی مستقل شوند و نباید این قانون روی کاغذ بماند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم حمیدی در نود و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی درباره دادرسی مالیاتی اظهار کرد: اتفاقات خوبی در این حوزه رخ‌داده و هیئت‌ها دارای شخصیت مستقل هستند.
او ضمن تقدیر از اصلاح قوانین توسط مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لازم است هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی مستقل شوند و نباید این قانون روی کاغذ بماند.
رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه قاضی در هیئت دادرسی مالیاتی یک رأی دارد و اگر دو رأی دیگر با نظر قاضی مغایر باشد، رأی طبق نظر اکثر آرا صادر می‌شود، بیان کرد: حدود ۲۵ نمایندگی در ادارات و نهادهای استان کرمان داریم و هرجا محوریت صدور رأی به قاضی داده شده، عدالت بهتر اجرا شده است، لذا اگر قاضی نظرات اعضای هیئت را بگیرد؛ اما در صدور حکم مستقل عمل کند، باعث رضایتمندی بیشتر مردم می‌شود و نظر قاضی در اقلیت به حاشیه نرود.
او با بیان اینکه دفعات تجدیدنظرخواهی در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی مشخص شود، تصریح کرد: با درنظرگرفتن این موارد آرا عادلانه‌تر صادر می‌شود و حقوق دولت و بخش خصوصی تضییع نمی‌شود.
با توسعه استان، اقتصاد نیز بهبود پیدا می کند
به گزارش ایسنا، سید مهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این نشست گفت: با بهبود شرایط اقتصادی و کسب‌وکار، توسعه استان و کشور را رقم می‌زنیم.
طبیب زاده با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه نظام دادرسی مالیاتی از سازمان مالیاتی جدا شده است، پیشنهاد کرد: نماینده بخش خصوصی را در کمیته نظام دادرسی مالیاتی عضو کنید.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بر لزوم تنوع‌بخشی منابع مالیاتی تأکید کرد و افزود: سازمان امور مالیاتی در زمینه عدالت مالیاتی همکاری داشته باشد.
او بیان کرد: با تقویت حسابداری مالیاتی، اجرای قانون بر مبنای ریسک و تقویت هیئت‌های دادرسی به دنبال کاهش پرونده‌های مالیاتی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 10
  • امروز: 215
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,450
  • ماه: 7,603
  • سال: 25,087