طی دو سال گذشته پرونده قاچاق طلا در استان کرمان نداشته‌ایم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1501

طی دو سال گذشته پرونده قاچاق طلا در استان کرمان نداشته‌ایم

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: طی دو سال گذشته پرونده مربوط به قاچاق طلا در در این استان نداشته‌ایم.

ارسلان میری ششم تیرماه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: وظیفه تعزیرات رسیدگی، صدور رای و اجرای حکم برای تخلفات اقتصادی در بخش کالا و خدمات، دارو، بهداشت، درمان و قاچاق کالا و ارز است.

وی با اشاره به تصویب و ایجاد تغییرات در قانون مبارزه با قاچاق کالا افزود: در برخی موارد نیاز به ابزار که قانون است، داریم، به پرونده‌های قاچاق که توسط مراجع کاشف صورت می‌گیرد هم مجموعه تعزیرات رسیدگی م‌کند.

میری در ادامه با بیان اینکه با پدیده زیرمیزی که توسط برخی پزشکان و پیراپزشکان از مردم دریافت می‌شویم مبارزه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: بروز این پدیده یا به دلیل وجود ایراد کارشناسی در تعیین قیمت است و یا برخی پزشکان و پیراپزشکان به دنبال سودجویی هستند که وجوهات اضافه از مردم اخذ می‌کنند رسیدگی به این موضوع در صلاحیت تعزیرات و در حال انجام است.

مدیرکل تعزیرات استان کرمان بیان کرد: دستگاه‌های همکار، متولی کشف تخلف هستند که اتاق اصناف یکی از متولیانی است که بخش خصوصی بوده و هر اتحادیه‌ای مکلف است نسبت به بازرسی و نظارت بر اعضای زیرمجموعه‌اش اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان مورد خاصی در قاچاق ارز نداشته‌ایم، تصریح کرد: بیشترین پرونده‌های مبتلا به در استان مربوط به قاچاق سوخت است که دستگاه‌های مربوطه متولی کشف هستند.

وی با اشاره به موضوع گرانی و گرانفروشی عنوان کرد: برخی از دلایل گرانی؛ تحریم‌ها، مشکلات پولی و بانکی، عدم مدیریت صحیح در بعضی بخش‌ها، جنگ اقتصادی و یکسری ضعف‌های درونی است که در استان نیز اگر برخی مسائل دنبال شود، بخشی از مشکلات تولید حل می‌شود و شاهد رفع این مشکلات خواهیم بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان اظهار کرد: به عنوان مثال در قاچاق سوخت، مسئله اصلی، زیاده‌خواهی است و بخشی مربوط به عدم مدیریت صحیح دستگاه‌های متولی در تخصیص سهمیه سوخت است، اگر تدبیر درست صورت گیرد، بخشی از قاچاق سوخت در مناطق جنوب و شرق استان کرمان کاهش پیدا می‌کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 10
  • امروز: 90
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,000
  • ماه: 7,638
  • سال: 25,202