تخصیص اعتبار ۶۶ میلیارد تومان برای جاده رفسنجان – نوق

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1632

تخصیص اعتبار ۶۶ میلیارد تومان برای جاده رفسنجان – نوق
فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه آسفالت هر یک کیلومتر جاده نیاز به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دارد، گفت: سه محور داوران، نوق و کشکوئیه از حادثه‌خیزترین جاده‌های شهرستان هستند که تلاش برای جذب اعتبارات جهت ساماندهی آن‌ها در دستور کار قرار دارد و دراین‌رابطه برای آسفالت محور نوق ردیف ملی در مصوبات ریاست‌جمهوری به میزان ۶۶ میلیارد تومان دیده شده است.
حسین رضایی با اشاره به وجود ۱۹۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۶۵ کیلومتر جاده‌های فرعی و ۳۷۷ کیلومتر جاده روستایی در رفسنجان اظهار کرد: تردد و ترافیک در این محورها افزایش‌یافته و برای کاهش حوادث ترافیکی منجر به فوت و جرح عزم خود را جزم کردیم و از سال گذشته تاکنون توانستیم اعتباراتی جذب و در راستای ساماندهی جاده‌ها به کار بگیریم.
او بیان کرد: محور داوران از قدیم جزء جاده‌های فرعی روستایی درجه سه بود که با وصل‌شدن به زرند، این محور به خراسان رضوی متصل شده و علاوه بر تردد مسافران و کامیون‌های حمل‌ونقل، مناطق گردشگری از جمله او درج ترددها به‌شدت افزایش‌یافته و به جاده حادثه‌آفرین تبدیل شده لذا در صدد رفع نقاط حادثه‌خیز این محور هستیم.
رضایی عنوان کرد: از سال قبل ساماندهی این محور کلید خورد و ۲.۵ کیلومتر آسفالت و امسال هم ۱۰ کیلومتر تملک شده و قرار است تا کیلومتر ۱۳ یعنی تا تقاطع دهستان فردوسیه آزادگان تعریض و آسفالت انجام شود که آمار نگران‌کننده در همین مقطع است.
فرماندار رفسنجان در ادامه گفت: جاده نوق نیز حوادث ناگوار زیادی را به خود می‌بیند؛ لذا برای ساماندهی و آسفالت این مسیر هر ساله مبلغ ناچیزی از سوی دولت برای آن پیش‌بینی و جذب می‌شود به‌طوری‌که سال قبل ۱۰ میلیارد تومان جذب و صرف آسفالت قسمت کوچکی از جاده (لطف‌آباد تا کمال‌آباد) شد.
رضایی ادامه داد: برای آسفالت محور نوق ردیف ملی در مصوبات ریاست‌جمهوری به میزان ۶۶ میلیارد تومان دیده شده که قرار است پس از تخصیص برای آسفالت بین فردوسیه نوق تا بهرمان و بهرمان تا جوادیه فلاح صرف شود.
او خاطرنشان کرد: مجموعاً ۱۲۰ کیلومتر از جاده‌های راویز، خنامان، دره دُر و نوق نیاز به روکش آسفالت دارند که با ادارات راه و شهرسازی و راهداری در تعامل هستیم و مقرر شد کار روکش آسفالت در ۳۵ کیلومتر از این راه‌ها را به‌زودی آغاز کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :