خبر

منتشر شده در صفحه | شماره

جلوگیری از تحویل خودروهای
«تک ایربگ» با وام ۲۵ میلیونی
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از نظارت بر توزیع خودروها در طرح خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی خبر داد و گفت: صلاح نمی‌دانم خودروهای تک ایربگ تحویل مردم شود.
نیره پیروزبخت گفت: براساس مصوبه دولت، تنها بخش محدودی از خودروها اجازه تولید با تک ایربگ را دارند و بر این اساس، صلاح نمی‌دانم که این خودروها در قالب پرداخت وام 25 میلیونی خودرو به مردم عرضه شوند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: این سازمان بررسی های لازم بر روی تحویل خودروها در قالب طرح خرید اعتباری خودرو صورت خواهد داد تا خودروهای این طرح به صورت تک ایربگ عرضه نشوند.
وی تصریح کرد: همچنین نظارت کافی بر اجرای طرح خرید اعتباری لوازم خانگی هم صورت خواهد گرفت تا مردمی که از این کارت‌ها استفاده می کنند، لوازم خانگی استاندارد بخرند.
طرح خرید اعتباری خودرو با وام 25 میلیون تومانی به مدت شش روز و با ثبت نام 110 هزار متقاضی، از سوی دولت برای تحریک تقاضا و فروش خودروهای در انبار مانده خودروسازان از هجدهم ابان ماه آغاز شد.
همچنین طرح خرید اعتباری کالاهای بادوام با وام تا سقف 10 میلیون تومانی نیز قرار است از اواسط هفته آینده اجرایی شود.
هنوز دولت هیچ آماری مبنی بر تعداد متقاضیان حضور در این طرح ارایه نکرده و به صورت رسمی، زمان آغاز توزیع این کارت‌ها اعلام نشده است.
این طرح قرار است در فاز اول با توزیع کارت اعتباری میان کارمندان دولت و بازنشستگان از سوی دولت اجرایی شود.

علت فروش نرفتن سوبارو در ایران
سوبارو لگاسی 2015، محصولی است که به تازگی در سبد خودرویی شرکت سیف خودرو قرار گرفته است. سوبارو، برندی ژاپنی است که به ساخت خودرو با موتورهای باکسر پرتوان و کم استهلاک معروف است.
در بسیاری از نقاط جهان محصولات این کمپانی را ضد مرگ می‌نامند، از آن جهت که خرابی این ماشین کم است و حتی گاهی در میان برندهای ژاپنی‌، عمری بیشتر از تویوتا دارد. اما هنوز در ایران این باور جا نیافتاده است و شاید دلیل آن، شیوه قیمت‌گذاری شرکت سیف خودرو باشد. لگاسی در بازار ایران توان رقابت بیشتری با تویوتا کمری دارد، این روزها با قیمت 223 میلیون تومان از طرف شرکت فروخته می‌شود که 48 میلیون تومان از کمری هیبرید فول، گران‌تر است.
هم‌چنین این ماشین رقیبی فرانسوی به نام سفران دارد که در نسخه 2016، قیمت 180 میلیون تومان را به خود اختصاص داده است.
همین اختلاف قیمت باعث شد تا مشتریان ‌به سمت سوبارو لگاسی نروند. مساله دیگر کمبود خدمات پس از فروش این شرکت است و طبق اطلاعت مندرج در سایت شرکت فقط یک مرکز خدمات‌پس‌از‌فروش در ایران دارند.به این معنی که مشتریان نمی‌توانند به خدمات سراسری و یک‌پارچه شرکت سیف‌خودرو اعتماد کنند و از طرفی هم قیمت بالاتری نسبت به رقبا بپردازند. پس شاید بهتر باشد قیمت این ماشین در حد رقبایش تعیین شود تا شانس خود را بسنجد.


نوشته های مرتبط


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 59
  • امروز: 266
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,691
  • ماه: 7,475
  • سال: 24,867