معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشریح کرد. جزییات افزایش یارانه ۶۱ میلیون نفر

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1643

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشریح کرد. جزییات افزایش یارانه ۶۱ میلیون نفر
معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون گفت: در طرح فجرانه یارانه تشویقی استفاده از کالابرگ الکترونیکی به ازای هر عضو خانوار از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت.
به گزارش بازار، صبح امروز علیرضا عسگریان در نشست خبری اجرای مرحله جدید «طرح کالابرگ الکترونیکی (فجرانه)» گفت: طرح کالابرگ از سال گذشته باید به مرحله اجرا می‌آمد اما به دلیل نبود زیرساخت‌های مربوط به این کار، اجرایی شدن آن به امسال موکول شد. هدف ما این بود که یارانه‌ها دقیقا در سفره مردم جا بگیرد اما به دلیل یارانه نقدی در موارد دیگر مانند پوشاک، مسکن صرف می‌شد.
عسگریان افزود: پس از اجرا شدن این طرح به شکل پایلوت و بررسی‌هایی که به واسطه آن انجام شد، اکنون در تمام کشور اجرایی شده است. میزان استقبال مردم از این طرح به ۱۶ درصد رسیده است و ۶۱ میلیون نفر در این طرح جای گرفته‌اند که در دهک‌های یک تا هفت قرار دارند.
وی افزود: اکنون حدود ۴۰۰ هزار فروشگاه شهر و روستایی در دسترس مردم است تا بتوانند از طریق کالابرگ الکترونیکی خرید خود را انجام بدهند. در گذشته مردم می‌بایست ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ کالابرگ خود را از سبد ۱۱ قلم کالایی که درنظر گرفته شده بود خرید می‌کردند تا اعتبار مضاعف ۱۱۰ هزار تومانی در حساب آن‌ها شارژ شود. اما در طرح فجرانه مبلغ این اعتبار تشویقی به ۲۲۰ هزار تومان رسیده و شرط خرید تا سقف ۲۰۰ هزار تومان برداشته شده است.
عسگریان تصریح کرد: همزمان با واریز یارانه‌ها میزان یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی برای هر عضو خانواده را در حساب مردم شارژ می‌کنیم. این یارانه دیگر شرط خرید سقف ۲۰۰ هزار تومان خرید را ندارد. کافیست فرد از هرکدام از این فروشگاه‌ها خریدی انجام دهد تا در پایان ماه یارانه تشویقی خود را در پایان ماه در حساب خود دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 96
  • امروز: 58
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,483
  • ماه: 7,267
  • سال: 24,659