نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در نشست خبری گزارش داد از پیگیری شهرستان‌شدن اسماعیلیه تا کشاورزی قراردادی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در نشست خبری گزارش داد از پیگیری شهرستان‌شدن اسماعیلیه تا کشاورزی قراردادی

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد  در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح عملکرد دو ساله حوزه انتخابیه خود پرداخت.

 ذبیح الله اعظمی از تلاش خود در حوزه معادن به راه اندازی و افتتاح معدن مس سرگز اسفندقه، کلنگ زنی معدن مس کرور عنبرآباد و افتتاح معدن مس حسین آباد ساردوییه اشاره کرد. او کمک‌های این معادن را از محل مسئولیت‌های اجتماعی محوله و اشتغال مستقیم در معادن را بسیار قابل توجه و چشمگیر دانست.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی وعده افتتاح رسمی  پروژه‌های گازرسانی به بخش ساردوئیه با وجود معارض و به اصطلاح قفل شدن این پروژه را به سفر ریاست جمهوری داد و اتمام گازرسانی شهر بلوک، بخش اسماعیلیه، شهر دوساری و مردهک را نیز از دیگر دستاوردهای مهم خود عنوان کرد .

اعظمی وعده افتتاح طرح تامین آب شرب جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت که به گفته او عملیات اجرایی آن آغاز شده را با حضور وزیر نیرو را هم مطرح کرد.

وعده افتتاح پل سرجاز تا پایان تابستان 

تکمیل و نهایی شدن پل دوم سرجاز که شهروندان جیرفتی  طبق قول استاندار سابق در فروردین ماه گذشته منتظر بازگشایی و افتتاح بودند در گزارش عملکرد نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد  به پایان تابستان وعده داده شد. پل نرگسان کلنجک عنبرآباد که 14 سال مردم شهرستان عنبرآباد را چشم انتظار گذاشت بود خبر بهره‌برداری و افتتاح آن در گزارش عملکرد دوساله نماینده آمد. 

گزارش از عملکرد در حوزه راه و شهرسازی هم بخش دیگری از صحبت‌های نماینده جیرفت و عنبرآباد  بود. از وعده افتتاح پل جنگل آباد تا زمستان 1401، زیرسازی و آسفالت سه هزارو 200 کیلومتر راه‌های روستایی، احداث و تکمیل پل‌های روستایی مانند پل حسین آباد دهدار و یا پل باغباغوییه – ابوذریه، پل توکل آباد – عنبرآباد و یا تکمیل و تعریض‌های جاده‌ای هم کم که آمار قابل توجهی به خود اختصاص داده است .

جذب اعتبار ساخت واحد‌های مسکن روستایی، احداث دیوار فرودگاه، نصب فیلتراسیون جهت آرسنیک‌زدایی از آب آشامیدنی شهر جیرفت، پیگیری زمین جهت راه‌اندازی پلیس راه عنبرآباد هم از دیگر عملکرد‌های این نماینده در حوزه انتخابیه خود است. 

در ادامه  ذبیح الله اعظمی از تلاش و پیگیری خود در بخش گردشگری و میراث فرهنگی به رفع موانع پیش روی مجتمع گردشگری و سوارکاری حسینی، هتل آرمان و تلاش برای جذب سرمایه‌گذار در طرح‌های گردشگری مناطق دلفارد، جبالبارز، اسفندقه و سربیژن اشاره کرد.

کارنامه دو ساله نماینده مردم جیرفت عنبرآباد نشان از پیگیری و عملکرد موارد زیادی در بخش‌های بهداشت و درمان ، آب و برق ، سوخت و انرژی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، امور مربوط به کمیته امداد و بهزیستی، هلال احمر دارد.

 کشاورزی قراردادی راه رونق کشاورزی است

 نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی خطاب به کشاورزان جنوب کرمانی آنها را از کاشت زیاد سیب زمینی بر حذر داشت و با اشاره به اینکه هر زمان قیمت یک محصول خوب بوده سال بعد کشاورزان اقدام به کشت بیش از نیاز این محصول می‌کردند گفت: با توجه به اینکه سال گذشته قیمت محصول سیب زمینی خوب بود، لذا کشاورزان در کاشت این محصول به توصیه‌های کارشناسان کشاورزی توجه کنند و از کاشت بیش از حد سیب زمینی اجتناب کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر طرح کشاورزی قراردادی و ضرورت الگوی کشت تاکید کرد و گفت: اگر کشاورزان به الگوی کشت توجه کنند، شاهد کاهش زیان کشاورزان خواهیم بود.

طرح راه آهن جیرفت فراموش نشده است 

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح راه آهن جیرفت را رها نکرده‌ام، از پیگیری این طرح از طریق ریاست محترم جمهوری و رییس مجلس شورای اسلامی خبر داد.

او اعتبار مورد نیاز طرح راه آهن جیرفت را ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مطالعه این طرح انجام شده است. همچنین طرح راه آهن جیرفت – بم – جاسک ارایه شده  که در حال پیگیری است.

ارتقا دهستان دلفارد و بخش اسماعیلیه در حال پیگیری است 

ذبیح اله اعظمی از پیگیری بخش شدن دهستان دلفارد خبر داد و گفت: گازرسانی به این منطقه در دستور کار است و از پیگیری مشکلات رودخانه دلفارد خبرداد.

اعظمی با بیان اینکه ۱۶۰ روستا در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد فاقد پوشش ارتباطی هستند، از پیگیری این مشکل از طریق وزیر ارتباطات گفت.

او افزود: وزیر ارتباطات قول برطرف شدن ۵۰ درصد از مشکلات مخابراتی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد را اعلام کرده که در صورت محقق نشدن این قول، موضوع را پیگیری می کنم. در این نشست اعظمی به عنوان مهمترین دستاورد دو ساله خود در جواب خبرنگار «کاغذ وطن»  یکی از مهمترین دستاوردها را پیگیری شهرستان شدن اسماعیلیه جیرفت  نام برد و گفت: مراحل قانونی این طرح انجام شده است و به زودی در صورت تایید هیات دولت نهایی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 19
  • امروز: 16
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,926
  • ماه: 7,564
  • سال: 25,128