تویسرکانی سرپرست شهرداری کرمان: برای بافت فرسوده بسته تخفیف ارائه می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1644

تویسرکانی سرپرست شهرداری کرمان: برای بافت فرسوده بسته تخفیف ارائه می‌شود
محسن تویسرکانی سرپرست شهرداری کرمان در دیدار با انجمن انبوه‌سازان کرمان گفت: «طولانی‌بودن فرایندها در شهرداری کرمان یک مشکل است و حتماً یک خط ویژه برای خواص و سرمایه‌گذاران خواهیم داشت تا کمتر مانعی برایشان وجود داشته باشد.»
در این نشست برخی از مهندسان عضو این انجمن از موانع و سختی‌های فرایند صدور پروانه گلایه کردند و مشکلاتشان را گفتند.
تویسرکانی سرپرست شهرداری کرمان گفت: «شهر کرمان در قیاس با خیلی از مراکز استان‌ها وضعیت خوبی ندارد و اعتقاد قلبی من این است که این شهر را تنها شهرداری نمی‌تواند بسازد. این درست است که فرایندها در شهرداری کرمان طولانی است. یکی از دغدغه‌های ما هم همین است و که فرایندها را کوتاه کنیم. شهروندی که می‌خواهد پروانه بگیرد آن‌قدر فرایند طولانی است که شهروند فرایند را به واسطه‌هایی واگذار می‌کند که این آفت است.»
او افزود: «حتماً لاین ویژه برای خواص خواهیم داشت. چه در حوزه سرمایه‌گذاری و چه در حوزه انبوه‌سازان؛ در تبدیل مدیریت‌ها اتفاقاتی می‌افتد که گاهی منجر به بی‌اعتمادی سرمایه‌گذار می‌شود.
یکی از دغدغه‌های ما قیمت منطقه‌ای است و کارشناسان مامور شدند که مؤلفه‌ها را مرتب کنند.»
تویسرکانی تأکید کرد: «در تخفیفات بافت فرسوده را هم‌بسته‌هایی را معرفی خواهیم کرد و در نهایت رویه ما ارتباط تنگاتنگ با شما انبوه‌سازان است»
منصور ایرانمنش عضو شورای شهر نیز در این نشست گفت: «شهرداری می‌تواند برای گرفتن عوارض در سرمایه‌گذاری انبوه‌سازان شریک باشد، برای مثال واحد بگیرند از انبوه‌سازان، بالاخره انبوه‌ساز تا بخواهد سند بگیرد گذرش در شهرداری می‌افتد و می‌شود این کمک را کرد و در آخر عوارض را گرفت.»
ایرانمنش افزود: «اتفاقاتی که اخیراً در کرمان افتاده بسیاری از سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان کرمان را ناامید کرده و به شهرهای دیگر رفتند و در کیش و بندرعباس سرمایه‌گذاری می‌کنند که بسیاری از آن هم به‌خاطر عملکرد شهرداری بوده است.»
کمساری عضو شورای شهر که برگزاری این نشست را هم ترتیب داده بود گفت: «به دلیل عملکرد سابق شهرداری کرمان بسیاری از دوستان امیدی به جلسات این چنینی ندارند و همین یکی دو ساعت را هم تلف کردن وقت می‌دانند؛ اما بعد از تعویض هر مدیریتی می‌توان به جامعه پیغام فرستاد که مدیر جدید چقدر تلاش در رفع مشکلات دارد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 17
  • امروز: 14
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,924
  • ماه: 7,562
  • سال: 25,126