افتتاحیه‌ها در بخش اسفندقه به مناسبت دهه فجر: گلخانه هیدروپونیک، واحدهای مسکن بهزیستی و چمن مصنوعی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1645

افتتاحیه‌ها در بخش اسفندقه به مناسبت دهه فجر: گلخانه هیدروپونیک، واحدهای مسکن بهزیستی و چمن مصنوعی
به مناسبت دهه فجر از پروژه‌هایی در حوزه‌های کشاورزی، ورزشی، مسکن، راه در بخش اسفندقه به بهره برداری رسید.
*بهره‌برداری از واحد گلخانه هیدروپونیک
احمد بلندنظر فرماندار شهرستان جیرفت در مراسم بهره برداری از گلخانه هیدروپونیک گوجه فرنگی در اسفندقه، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر به کارهای بسیار خوبی که در بخش اسفندقه انجام شده است، اشاره کرد و گفت: در دولت آباد بعنوان مرکز بخش اسفندقه تا کنون کارهای زیادی در حوزه‌های مختلف انجام شده اما ما هنوز به آنچه که زیبنده مردم اسفندقه و مطالبه‌ای که مردم دارند، به آن حد هنوز نرسیدیم.او ابراز امیدواری کرد که از بخشداری و دهیاری خواست سعی و تلاششان در راستای ایجاد زیرساخت‌ها در این بخش باشد و اظهار امیدواری کرد، شرایط بهتری برای مردم اسفندقه فراهم شود.
بلندنظر در مراسم افتتاح گلخانه هیدروپونیک اسفندقه به مساحت پنج هکتار این سرمایه گذاری را اقدام موثری در اشتغالزایی جوانان اسفندقه و جیرفت عنوان کرد و افزود: این گلخانه مدرن با سرمایه ۱۸۰ میلیارد تومان احداث شده و برای ۲۵۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی داشته است. میزان صادرات این گلخانه گوجه ۲۰۰۰ تن است.
*افتتاح چمن مصنوعی در قرقطوییه
او در مراسم افتتاح چمن مصنوعی روستای قرقطوئیه اسفندقه، گفت: در دهه ۸۰ با توجه به محرومیت روستای قرقطوئیه، معاون رئیس جمهور و مدیران کل استان در این روستا حضور یافتند و کارهای عمرانی زیادی در این روستا که روستای مرزی اسفندقه و رابر است، انجام شد.
فرماندار جیرفت در ادامه احداث چمن مصنوعی قرقطوئیه را از درخواست‌های سال‌های قبل جوانان این روستا عنوان کرد و افزود: چمن ورزشی این روستا با اعتبار ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و دهیاری‌ها به بهره‌برداری رسید.
بلندنظر افزود: در شهرستان جیرفت بیش از ۵۰ چمن مصنوعی توسط دهیاری‌ها به بهره برداری رسیده است.
*افتتاح چند واحد مسکن بهزیستی در دولت آباد اسفندقه
فرماندار شهرستان جیرفت در مراسم افتتاح مسکن معلولان با همکاری بهزیستی و بنیاد مسکن در دولت آباد اسفندقه گفت: همه ادارات و تشکیلات دولتی و شهرداری ها در فضا و مکان هایی که احداث می کنند ملزم به توجه به قشر معلولان هستند و کار آنها باید به گونه ای باشد که در ورود و تردد آنها مشکلی ایجاد نشود.
بلندنظر با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه مسکن معلولان انجام شده است، افزود: این مسکن به نمایندگی از ۲۰ مسکن ساخته شده در سطح شهرستان جیرفت برای قشر معلول افتتاح شد. وی اعتبار بهزیستی در ساخت این مسکن ها را ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان عنوان کرد که بلاعوض به این قشر تعلق گرفته است، او همچنین تسهیلات تخصیصی بنیاد مسکن برای ساخت این تعداد مسکن‌ به معلولان در جیرفت را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.
بهسازی آسفالت و افتتاح پیاده‌راه
در ادامه ی پروژه‌های دهه فجر در اسفندقه؛ آسفالت و بهسازی بلوار ورودی روستای فتح آباد با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار و افتتاح پیاده‌رو‌سازی در دولت‌آباد اسفندقه با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
کلنگ زنی خط انتقال لوله گذاری و انتقال آب شرب دام عشایر منطقه تپه قوچان جیرفت با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال نیز انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :