دریافت بارنامه برای تردد وانت بار‌ها در محور‌های برون شهری الزامی است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1484

دریافت بارنامه برای تردد وانت بار‌ها در محور‌های برون شهری الزامی است

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری از الزام دریافت بارنامه برای تردد وانت بار‌ها در جاده‌های کشور خبر داد.

مهرداد حمدالهی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان در سفر به جنوب استان کرمان و در حاشیه نشست تخصصی با مدیران صنوف حمل و نقل و انجمن‌های صنفی کالا، از الزام دریافت بارنامه برای تردد وانت بار‌ها در جاده‌های کشور خبر داد.

او با اعلام این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر، وظیفه ساماندهی وانت بار‌ها برای حمل بار در جاده‌ها به این سازمان واگذار شده که ۲۳۰هزار وانت بار از طریق صدور کارت هوشمند ساماندهی می‌شوند.

حمداللهی افزود: این بدان معناست که وانت بار‌ها برای حمل بار در محور‌های برون شهری باید از شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای یا ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها و یا شهرستان‌ها بارنامه دریافت کنند.

او در خصوص ضرورت این اقدام گفت: یکی از تکالیفی که در قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده، صدور بارنامه‌های الکترونیکی است تا از میزان قاچاق کالا کاسته شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان گفت: برای جلوگیری از قاچاق کالا توسط وانت بار‌ها که بدون سند اقدام به حمل و نقل می‌کردند، در دستورالعمل جدید جابجایی بار در جاده توسط وانت بار‌ها با دریافت بارنامه انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان از جمله مزایای دیگر ساماندهی وانت بار‌ها در جاده‌ها را ارتقای ایمنی خودرو‌های باری سبک اعلام کرد و افزود: با نظارت سازمان بر نحوه تردد وانت بار‌ها در جاده ها، این خودرو‌ها ملزمند مانند خودرو‌های باری سنگین هر سه ماه یک‌بار معاینه فنی دریافت کنند و این امر، ارتقای ایمنی تردد آن‌ها را در جاده‌ها در پی دارد.

حمداللهی یادآوری شد: به طور متوسط سالانه بیش از ۵۱۰ میلیون تن کالا از طریق ۳۳ هزار و ۸۰۰ سفر و بارنامه جابه جا می‌شوند که از این میان، ۲۵۰ میلیون تن کالا یعنی حدود پنج درصد توسط وانت بار‌ها حمل می‌شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 20
  • امروز: 37
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,616
  • ماه: 7,870
  • سال: 25,724