استاندار کرمان در بازدید از نمایشگاه گردشگری تهران؛ شرکت‌های بزرگ معدنی پای کار گردشگری بیایند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1646

استاندار کرمان در بازدید از نمایشگاه گردشگری تهران؛ شرکت‌های بزرگ معدنی پای کار گردشگری بیایند
استاندار کرمان در بازدید از غرفه استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران خواست تا به‌جای از این نمایشگاه به آن نمایشگاه رفتن با برنامه و طبق سند پیش رویم. او با انتقاد از نداشتن یک سایت اینترنتی برای بناهای میراثی و گردشگری کرمان گفت: شاید با تلاش بیشتر ما می‌توانستیم جای کندوان را بگیریم.
به گزارش «کاغذوطن» نمایشگاهی که استاندار می‌گوید در جریان برگزاری‌اش نبوده است. محمدمهدی فداکار در این بازدید با تأکید بر اینکه بایستی شرکت‌های بزرگ در استان پای‌کار گردشگری بیایند و در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، گفت: گل‌گهر سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه گردشگری کرده؛ اما بقیه شرکت‌ها کاری نکردند.
فداکار در ادامه صحبت‌های خود اذعان کرد که بایستی شرکت ملی مس در حوزه دره راگه و معرفی و استفاده از این ظرفیت گردشگری اقدامی انجام دهد.
او با تأکید بر اینکه از این نمایشگاه رفتن به آن نمایشگاه رفتن، فایده‌ای برای استان ندارد، گفت: روستای کندوان در آذربایجان شرقی در بیست و پنجمین اجلاس مجمع‌عمومی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در تاشکند پایتخت کشور ازبکستان، به‌عنوان برترین روستای گردشگری جهان به ثبت رسید، اما کرمان چه؟
او با اشاره به تعداد بالای آثار ثبت جهانی در استان کرمان، گفت: ظرفیت‌های کرمان معرفی نشده و ما حتی یک سایت برای معرفی این آثار ایجاد نکردیم.
مریم فدایی، دبیر ستاد گردشگری کرمان ۱۴۰۴ نیز در این بازدید با عدم همکاری افراد و تورگردان‌ها در این نمایشگاه گفت: ما هیچ برنامه‌ای دراین‌رابطه نداشتیم و طبق سند گردشگری قراری بر برگزاری نمایشگاه در سال ۱۴۰۲ نبود و ما طی ۴۰ روز این برنامه‌ریزی را داشتیم و سعی کردیم در این فرصت ۹۵ درصد ظرفیت‌های کرمان را معرفی کنیم.
او دراین‌رابطه ادامه داد: همکاری در سطح پایین بوده است و علی‌رغم اینکه جلساتی با تورگردان‌ها و آژانس‌داران داشته و بارها دعوت کردیم، اما سرمایه اجتماعی پایین است و اعتماد نهادهای پایین‌دستی به ما کم بوده است.
فدایی در این بازدید همچنین از عملکرد شرکت‌های بزرگ انتقاد کرد و گفت: متأسفانه این شرکت‌ها با ما همکاری نکردند، علی‌رغم اینکه قرار بود پای‌کار باشند و حتی هزینه‌ها را هم بپردازند.
طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی کرمان نیز در این بازدید در مقام انتقاد برآمد و گفت: شهرداری‌ها به‌سختی نسبت برای برگزاری این نمایشگاه پای‌کار آمدند و تحرک و جدیتی برای معرفی کرمان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 12
  • امروز: 110
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,020
  • ماه: 7,658
  • سال: 25,222