به بهانه تشکیل ۹۸ پرونده تخلف در کرمان. مردان در انتخابات متخلف‌تر از زنان بودند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1658

به بهانه تشکیل ۹۸ پرونده تخلف در کرمان. مردان در انتخابات متخلف‌تر از زنان بودند
دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی کرمان گفت: ۹۸ پرونده تخلف انتخاباتی در روز انتخابات در تمامی استان تشکیل شد که از این تعداد ۸۳ نفر از متخلفان مرد و بقیه زن بوده‌اند.
به گزارش ایرنا، سیدمهدی قویدل در عین حال در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به گستردگی حضور مردم و رقابت تنگاتنگی که در عرصه انتخابات وجود داشت، تعداد پرونده‌های تخلفات انتخاباتی قابل توجه نیست.
او با بیان اینکه این پرونده ها بیشتر در سیرجان با ۲۶ مورد و و جیرفت با ۱۴ پرونده تشکیل شده اظهارداشت: این پرونده ها به فراخور تخلف در بم، شهر کرمان، بافت، نرماشیر، بردسیر، شهربابک، راور، ارزوئیه و فهرج نیز- هرکدام یک یا چند مورد- تشکیل شده است.
رتبه اول خریدوفروش رای
دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان با اشاره به اینکه خرید و فروش آرا در اطراف شعب اخذ رای بیشترین فراوانی را در تخلفات انتخاباتی داشته است، بیان کرد: همچنین برخی نیز تکرار رای داشته‌اند و ۲ یا سه مورد نیز مربوط به دست‌اندکاران امر انتخابات بوده که همه آنها بازداشت شدند و پرونده‌ها در حال رسیدگی است.
او ادامه داد: دستگاه قضایی بدون کوچک‌ترین دخالتی در امر انتخابات بحث سلامت و امنیت انتخابات را به صورت ویژه پیگیری کرده است.
قویدل بیان کرد: میز سلامت در کنار سایر میزها در استانداری تشکیل شد که فرمانداران و مجریان انتخابات به طور دایم تذکرات را دریافت می کردند و تبادل نظرات در این میز انجام شد.
او خاطرنشان کرد: ۲۹ پرونده تخلفات انتخاباتی نیز تا روز قبل از انتخابات در استان تشکیل شده بود که بیشتر آنها در حوزه تخریب نامزدها، توهین و دخالت دست‌اندرکاران در امر انتخابات بود.
دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان با اشاره به اینکه در روز انتخابات ۵۲ شعبه در استان تشکیل شده بود اظهارداشت: دستگاه قضا بدون دخالت در امر انتخابات در کنار مجریان این فرایند حضور داشت و قضات ویژه تا پایان رای گیری در دادسرا در سراسر استان حضور داشتند.
او تصریح کرد: در قانون انتخابات ۹۲عنوان مجرمانه احصا شده و هر اقدامی که با این آنها تطبیق داشته باشد، دستگاه قضا ورود پیدا خواهد کرد.
قویدل با اشاره به اینکه در کمیته تبادل اخبار، تحرکات و تبلیغات نامزدها رصد و ۴۵۰ خبر دریافت شد، تاکید کرد: بسیاری از این اخبار و اتفاق هایی که افتاده در حد خبر و خیلی از موضوعاتی که مطرح شده در حد ادعا بوده و صرف ادعا هم قابل پذیرش نیست.
او با اشاره به اینکه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی تمام اخبار مربوط به تخلفات انتخاباتی را ثبت و رصد کردند، تصریح کرد: تمام اخباری که در حوزه تبلیغات زودهنگام بود نیز در کمیته تبادل اخبار ثبت شد و شاید نتوانیم این اخبار را مستند کنیم ولی همه آنها در پرونده افراد در هیات نظارت و اجرایی ثبت می‌شود که در دوره‌های قبلی انتخابات هم اینگونه بوده است.
دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی کرمان گفت: ۹۸ پرونده تخلف انتخاباتی در روز انتخابات در تمامی استان تشکیل شد که از این تعداد ۸۳ نفر از متخلفان مرد و بقیه زن بوده‌اند.
به گزارش ایرنا، استان کرمان ۱۰ کرسی مجلس شورای اسلامی در قالب ۹ حوزه انتخابیه و سه صندلی در مجلس خبرگان رهبری دارد.
روز گذشته ۲ هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای به منظور برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان میزبان شهروندان در استان کرمان بود.
با اعلام نتایج انتخابات، کل آرای حوزه کرمان و راور ۲۵۴ هزار و ۷۸۶ رای اعلام شد که میزان مشارکت کل استان نزدیک ۵۰ درصد و مشارکت حوزه انتخابیه کرمان و راور ۴۱ درصد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :