راه دشوار بهارستانی‌های جنوب کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1658

راه دشوار بهارستانی‌های جنوب کرمان. سرمقاله

 بهنام سعیدی و منصورشکرالهی در مشارکت حدود ۵۰ تا ۵۵ درصدی توانسته‌اند اعتماد اکثریت شرکت‌کنندگان در انتخابات مجلس دوازدهم را از آن خود کنند.
 روزنامه «کاغذ وطن» در ایام انتخابات از هیچ نامزدی حمایت نکرد و حتی تبلیغات کاندیداها که به‌صورت تجاری به رسانه‌ها سفارش داده می‌شود را نپذیرفت. این رویه که در همه ادوار انتخابات در دستور کار «کاغذ وطن» بوده که بتواند پس از مشخص‌شدن نامزدها با صدای بلند منتقد و ناظر عملکرد آنها باشد.
 فارغ از همه وعده‌هایی که از سوی نامزدها در ایام تبلیغات داده شده است که بخشی از آنها در حیطه وظیفه نماینده نبودند، نکات مهمی متوجه کل شهرستان‌های جنوب استان است که به نظر می‌آید ۲ نماینده به‌صورت جدی در دستور کار قرار دهند.
 زیرساخت‌های حوزه سلامت و آموزش در جنوب استان از یک عقب‌افتادگی تاریخی رنج می‌برد و بایستی در سال‌های پیش رو ردیف بودجه مناسبی از سوی دولت در بودجه سالانه دیده شود. همچنین تمرکز نوسازی مدارس در ۸ شهرستان جنوب افزایش یابد.
امنیت سرمایه‌گذاری خصوصاً در حوزه معدن و صنایع جانبی کشاورزی با فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه ذهنی مراقبت از سرمایه در جنوب از موارد مهمی است که بایستی نمایندگان مجلس برای آن برنامه مشخص داشته باشند و پیشنهاد می‌شود در زمینه جذب سرمایه‌گذار بایستی پیوست فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی نوشته شود.
 کشاورزی مقوله مهم دیگری است که بایستی موردتوجه بهارستان نشینان قرار گیرد. بیشترین اشتغال استان هنوز در حوزه کشاورزی است و دوران گذر از کشاورزی سنتی به مدرن با تأخیر تاریخی و به‌کندی در حال رخ‌دادن است و امیدواریم منتخبین مردم برای همین سه مورد برنامه روشن و قابل‌اندازه‌گیری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :