استاندار کرمان: بی‌توجهی به مسئله جمعیت پذیرفتنی نیست

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1659

استاندار کرمان: بی‌توجهی به مسئله جمعیت پذیرفتنی نیست
استاندار کرمان با ابراز تأسف از تأثیر گذشت زمان بر مسئله کاهش جمعیت که منجر به عادت فرهنگی شده، بر همت و اراده جمعی برای تغییر وضع موجود تأکید کرد و گفت: بی‌توجهی به این مسئله پذیرفته نیست.
محمدمهدی فداکار در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان کرمان با قدردانی از آموزش‌وپرورش در برگزاری انتخابات اظهار کرد: بر خلاف فشار یک‌ساله دشمن مبنی بر عدم شرکت در انتخابات اما این امر به‌خوبی خوب برگزار شد و تودهنی محکمی به دشمنان بود.
او ظرفیت نیروی انسانی آموزش‌وپرورش در برگزاری انتخابات و فضاسازی قبل از آن از جمله جشن رأی اولی‌های و… را مهم خواند.
استاندار کرمان با گلایه از آموزش‌وپرورش به‌عنوان غایب جلسات جوانی جمعیت بیان کرد: این در حالی است که نگرانی مسئله جمعیت برای مقام معظم رهبری خیلی جدی است و هیچ دستگاهی چنین ظرفیت بزرگی در اختیار ندارد.
فداکار گفت: باید ظرفیت انجمن اولیاومربیان به کمک این سیاست مهم کشور بیاید که دربردارنده مباحث امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و… است و امتیازات و ظرفیت‌هایی ایجاد کند؛ زیرا هیچ مسئله‌ای مهم‌تر از این نیست.
او بیان کرد: آموزش‌وپرورش قطب همه فعالیت‌های فرهنگی است و ما هم در زمینه برنامه‌های جمعیتی کمک و پشتیبانی می‌کنیم.
رضا رضایی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان نیز در این جلسه از برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای دانش‌آموز و معلم استان با حضور احتمالی وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد که پنجشنبه هفته جاری در دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد.
او به درخشش دانش‌آموزان استان در مسابقات ورزشی دومیدانی اصفهان اشاره و تصریح کرد: تجلیل از بیش از ۵۰ دانش‌آموز و فرهنگیان مدال‌آور مسابقات ورزشی در دستور کار است.
رضایی با اشاره به رشد ۶۹ درصدی فضاهای ورزشی در آموزش‌وپرورش از اجرای طرح‌های شش‌گانه مهارت‌آموزی رشته‌های ورزشی خبر داد و خواستار استفاده از ظرفیت اداره کل ورزش و جوانان و هیئت شنای استان شد به‌ویژه در شهرهایی که آموزش‌وپرورش فاقد استخر شنا است.
در این نشست ساخت مدرسه و توجه به فضای آموزشی سکونتگاه‌های غیررسمی موردبحث و بررسی قرار گرفت و اعلام شد: در این زمینه برای دو محله در کرمان و سیرجان هدف‌گذاری انجام شده اما محله فیروزآباد کرمان هم مشکل جدی دارد. محله صیاد شیرازی نیازمند مدرسه ۱۲ کلاسه است و الله آباد با ۴۵۰۰ نفر دانش‌آموز فقط سه مدرسه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 9
  • امروز: 43
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,712
  • ماه: 7,626
  • سال: 25,304