اسکان مسافران نوروزی در پارک های کرمان. ۱۰ پارک شهر کرمان برای اسکان مسافران نوروزی آماده می‌شود.

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1660

اسکان مسافران نوروزی در پارک های کرمان. ۱۰ پارک شهر کرمان برای اسکان مسافران نوروزی آماده می‌شود.
در جلسه بررسی اقدامات جشنواره پیشواز شهر از نوروز، «پیشران»، با اعلام آماده‌سازی ۱۰ پارک در شهر کرمان برای اسکان مسافران نوروزی، بر لزوم اطلاع‌رسانی نام و نشانی این پارک‌ها در سطح شهر، تأکید شد.
محمود ایرانمنش، معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان و جانشین رییس جشنواره پیشواز شهر از نوروز «پیشران»، در جلسه بررسی اقدامات جشنواره «پیشران»، گفت: اولویت ما از امروز، آماده‌سازی شهر برای استقبال هرچه بهتر از نوروز و ماه رمضان است.
وی بیان کرد: لازم است در هر پارک یک نفر به عنوان مدیر مجموعه حضور داشته باشد و کیفیت خدمات ارائه‌شده به مسافران را مدیریت کند.
ایرانمنش افزود: برای ۱۳ فروردین‌ماه، رسیدگی به پارک‌ها و نظارت بر نحوه خدمت‌دهی در آن‌ها باید به‌طور ویژه‌تر انجام شود.
یدالله علیزاده، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری نیز در این جلسه، گفت: پارک‌هایی که در سطح شهر کرمان برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده شامل پارک شهدای فاطمیون در منطقه یک، پارک مادر و پارک رادیو در منطقه دو، پارک مسافر، پارک شهید مطهری و پارک جنگلی شهید باهنر در منطقه سه و بوستان طبیعت، پارک پدر و جنگل قائم (عج) در منطقه چهار شهری است.
وی یادآور شد: در تعدادی از این پارک‌ها، حمام برای استفاده مسافران آماده شده که دسترسی به آب گرم در این پارک‌ها فراهم می‌شود.
عبدالرضا شیخ‌شعاعی، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز گفت: در ایام نوروز، در ۵ ورودی شهر و نقاط گردشگری سطح شهر، ایستگاه‌های راهنمای زائر، مستقر خواهد شد.
وی بیان کرد: در پارک‌هایی که بنر «اسکان‌ممنوع» نصب می‌شود، لازم است نام و نشانی پارک‌های محل اسکان نیز اطلاع‌رسانی شود.
محمدمهدی حمزه‌پور، دبیر جشنواره پیشواز شهر از نوروز «پیشران»، نیز در این جلسه، بر لزوم گل‌آرایی و نورپردازی میدان «گنجعلیخان» و جمع‌آوری متکدیان از سطح این میدان، تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه کاروانسرای گنجعلیخان طی امسال ثبت جهانی شده، این نقطه بسیار مورد توجه گردشگران است و باید به‌طور ویژه به آن رسیدگی شود.
وی با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی برنامه‌های فرهنگی هنری شهرداری و معرفی جاذبه‌های گردشگری در پارک‌ها، افزود: لازم است درخصوص خدمات موردنیاز در پارک‌های محل اسکان نوروزی و همچنین آماده‌سازی مکان‌های مناسب دیگر برای اسکان، با سایر ارگان‌ها هماهنگ شود.
در این جلسه، همچنین موضوعاتی از جمله آماده‌سازی حمام در برخی پارک‌ها و اطلاع‌رسانی نشانی آن ها، برگزاری ورزش همگانی صبحگاهی در پارک‌ها، ساماندهی دست‌فروشان و متکدیان سطح شهر و جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، مطرح شد.
همچنین مقرر شد، جلسه‌ای برای هماهنگی با سایر ارگان‌ها به منظور آماده‌سازی شهر برای نوروز برگزار شود.
جشنواره پیشواز شهر از نوروز، «پیشران»، با هدف آماده‌سازی شهر برای نوروز ۱۴۰۳، از ۴ بهمن‌ماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 44
  • امروز: 1
  • دیروز: 218
  • هفته: 1,282
  • ماه: 7,772
  • سال: 26,394