معاون آموزش و پرورش استان اعلام کرد. کمبود شدید نیروی پرورشی در استان کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1430

معاون آموزش و پرورش استان اعلام کرد. کمبود شدید نیروی پرورشی در استان کرمان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۳۲۵ نفر مربی و معاون پرورشی و ۱۳۰ مشاور در استان کرمان کمبود داریم.

سیدعلی اصغر سادات حسینی به مناسبت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی اظهارکرد: «تربیت، همیشه و همه جا» به عنوان شعار امسال هفته امور تربیتی انتخاب شده است.

او افزود: نخستین رکن تربیت، خانواده و دومین رکن رسانه است که رسانه‌ها سهم بسیار مهم و موثری دارند و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به این موضوع پرداخته است.

سادات حسینی با اشاره به تاثیر رکن مدرسه در تربیت تصریح کرد: همه ارکان مدرسه در تربیت موثر هستند.

معاون آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در مدارس کمتر از ۱۵۰ نفر دانش آموز در استان کرمان ۱۴۲۴ نفر مربی امور تربیتی داریم و ۱۳۱۰ نفر معاون پرورشی در مدارس بالای ۱۵۰ نفر فعالیت دارند.

او تصریح‌کرد: کمبود نیرو را از طریق همکاری روحانیون تحت عنوان «طلبه‌وظیفه» جبران می کنیم و ۱۱۵ نفر در این راستا امسال جذب شده است.

سادات حسینی اظهارکرد: ۷۳ کانون فرهنگی تربیتی در استان داریم که برنامه‌های مورد علاقه دانش آموزان را برای پر کردن اوقات فراغت اجرا می کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهارکرد: ۳۸ دارالقرآن در استان کرمان داریم که کار تخصصی آموزش قرآن را در حفظ و قرائت انجام می‌دهند.

او افزود: ۳۳ مرکز مشاوره در استان داریم که مشاوره تخصصی به دانش آموزانی که از طریق مدرسه معرفی می‌شوند، ارائه می‌دهند و به اولیاء و افراد دیگر نیز مشاوره آزاد ارائه می شود.

سادات حسینی تصریح کرد: امسال به شدت در نیروی پرورشی کمبود داریم و انشاءالله با جذب نیرو در آموزش و پرورش، درصدی از آن‌ها به نیروی پرورشی تخصیص می‌یابد.

او با اشاره به اینکه با وجود ۶۸۰ هزار دانش آموز، قطعا کمبود اعتبار در حوزه پرورشی داریم، گفت: ۳۲۵ نفر مربی و معاون پرورشی و ۱۳۰ مشاور در استان کرمان کمبود داریم.

 

سادات حسینی بیان‌کرد:در طرح «امین» با همکاری حوزه علمیه، نیروهای طلبه که تخصص لازم را دارند به مدارس کمک می‌کنند. و در این راستا ۱۷۰۰ نفر طلبه خواهر و برادر در استان کرمان کارهای تربیتی را پیش می‌برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 41
  • امروز: 193
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,618
  • ماه: 7,402
  • سال: 24,794