توزیع مرغ فقط پستی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1110

خط و نشان برای اصناف ثبت نشده در سامانه جامع تجارت 

توزیع مرغ فقط پستی 

بخش قابل توجهی از نشست ستاد تنظیم بازار استان کرمان نیز مانند هفته گذشته به چگونگی توزیع مرغ به ویژه از طریق پست گذشت.

در این نشست ضمن اعلام خط و نشان به اصنافی که در سامانه جامع تجارت ثبت نشده اند و امکان حذفشان از فرآیند توزیع مرغ وجود دارد به موضوع توزیع مرغ از طریق پست و تحویل مرغ از کشتارگاه توسط کامیون‌های مجوزدار شناخته شده و توزیع به واحدهای عمده و خرده فروش دارای مجوز پرداخته شد.آن طور که اعلام شد از هفته آینده مرغ تولید کشتارگاه ها فقط از طریق پست و با انتقال از طریق کامیون های مجوزدار در اختیار واحدهای عمده و خرده فروشی شناخته شده قرار می گیرد و در صورتی که غیر از این مسیر تعریف شده، مرغ از کشتارگاه در جای دیگری توزیع شود، بشدت با متخلفان برخورد خواهد شد.سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در این نشست تاکید کرد: واحدهای صنفی که تا پایان آبان‌ماه ثبت سامانه جامع تجارت نشوند از فرایند توزیع مرغ حذف می‌شوند.

حسین مهرابی افزود:کمیته ای به ریاست تعزیرات حکومتی استان کرمان و عضویت سازمان های صنعت، معدن و تجارت (صمت) شمال و جنوب استان و اصناف تشکیل شود و تصمیم کارشناسی را برای تخلفات و بازدارندگی واحدهایی که در سامانه جامع تجارت ثبت نمی‌شوند به نشست تنظیم بازار استان ارائه کنند.او عنوان کرد:سقف قیمت هر کیلوگرم مرغ روی ۳۱ هزار تومان بسته شده و مصرف کننده عدد بالاتر از آن را نمی‌پردازد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: توزیع اینترنتی مرغ منجمد و تخم مرغ از امروز به صورت پایلوت در تهران انجام می شود و مطلع شدیم استان فارس هم از دیروز توزیع اینترنتی را آغاز کرده که این محصولات بدون دریافت هزینه اضافه، با رعایت مسائل بهداشتی و سالم در منزل به مصرف کننده تحویل می شود.

او افزود: هرچه توزیع مرغ از سامانه جامع تجارت انجام شود نشت این محصول کمتر می‌شود و در واقع دقت در سیستم توزیع، امکان نشت کالا را کاهش می دهد.

مهرابی بیان داشت: کمیته کارشناسی برای جلوگیری از خروج مرغ از کشتارگاه و توزیع پستی آن به سرعت تشکیل و جلو نشت آن گرفته شود.

توزیع مرغ منجمد افزایش می یابد

او با اشاره به مصوبه پیشین که به طور کامل اجرا نشده است گفت: آمار روزانه توزیع مرغ طی یک جدول توسط جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام ارائه شود و آمار مربوط به مرغ خارج از استان نیز توسط پشتیبانی امور دام جنوب و شمال استان تجمیع و گزارش شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان عنوان کرد: میزان توزیع مرغ منجمد از فردا افزایش می‌یابد که باید آمار هر میزان توزیع مرغ منجمد اعلام شود.

او درباره توزیع برنج نیز افزود: پیشنهاد جابجایی سهمیه برنج از شهرستان های غیر‌متقاضی به سایر شهرستان‌ها به کارگروه تنظیم بازار ارسال شود که تصمیم کلی برای استان اتخاذ شود.

توزیع مرغ پستی

مهرابی در ادامه گفت:در جلسه ای اعلام کردم که اگر ۱۰۰ تومان هزینه پستی در بخش های مختلف باشد برابر با ۲۰ میلیون تومان درآمد روزانه آن است اما برخی اعلام کردند که پست می‌خواهد روی هر کیلو مرغ ۱۰۰ تومان از مردم دریافت کند که این مطلب صحیح نیست.

فرآیند توزیع پستی مرغ در کرمان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به مصوبات تنظیم بازار در پیگیری توزیع و تامین مرغ گفت: از هفته آینده گوشت مرغ از کشتارگاه توسط شرکت پست و ناوگان حمل مجوزدار از دامپزشکی توزیع می شود.

مهدی حسینی نژاد افزود:کشتارگاه ها موظفند فقط گوشت را در اختیار این مسیر‌برها قرار دهند و خارج از آن تخلف محسوب می شود؛ همچنین در صورت عرضه خارج از این شبکه دستگاه های نظارتی موظف به برخورد قانونی هستند.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان کرمان گفت: مرحله بعد تحویل مرغ به واحدهای عمده است و پس از آن به واحدهای خرد؛ در این زمینه توزیع در واحدهای بدون مجوز نیز تخلف محسوب می‌شود.

او عنوان کرد: سازمان بسیج و اداره کل تعزیرات حکومتی نیز در فرآیند توزیع مرغ تاثیرگذار خواهند بود و اتحادیه ها موظفند مشخصات واحدهای خود را به پست و مسیر‌برها ارائه دهند.حسینی‌نژاد افزود: همچنین شرکت پست موظف است واحدهای معرفی شده را تا پایان هفته در سامانه رهگیری ثبت و برای هر محموله بارکد و فاکتور صادر کند.

او یادآور شد: تمامی واحدهای عمده فروشی، مرغ را بایستی فقط بین واحدهای خرد دارای مجوز توزیع کنند و همچنین این واحدها باید در سامانه جامع تجارت ثبت شده باشند؛ اگر تا پایان ماه جاری ثبت سامانه نشوند، سهمیه آن واحدها قطع می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: سازمان صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف برای برخورد قانونی، واحدهای خرد را که ثبت سامانه جامع تجارت نشده اند به تعزیرات معرفی می کنند.

ضمانت قضایی ثبت واحدهای صنفی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز در این نشست گفت: ضمانت قضایی ثبت واحدهای صنفی در سامانه جامع تجارت در قانون نظام صنفی، تعزیرات و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آمده است که می‌تواند برای بازدارندگی مورد استفاده قرار گیرد.

مجید میری تصریح کرد:عرضه خارج از شبکه برای تولیدکنندگان و توزیع کنندگان تخلف محسوب و با متخلفان نیز برخورد می شود ضمن آنکه اعلام نکردن موجودی از نظر قانونی جرم و با هماهنگی نیروی انتظامی به این حوزه ورود و کالا را کشف و ضبط می کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان یادآور شد: همچنین قانون عرضه کالای خارج از شبکه شامل عرضه به شخصی غیر از افراد معرفی شده وجود دارد که ضوابط اجرایی آن شامل سامانه جامع تجارت هم می شود.

طی چند هفته گذشته تامین و توزیع مرغ در برخی نقاط کشور از جمله کرمان دچار نوساناتی شده است و با توجه کاهش جوجه ریزی، هماهنگی برای عرضه این محصول با قیمت مناسب در دستور کار متولیان قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :