رشد ۲.۶ درصدی سفرهای جاده‌ای نوروزی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1669

رشد ۲.۶ درصدی سفرهای جاده‌ای نوروزی
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: سفرهای نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه نوروز سال گذشته با افزایش و رشد ۲.۶ درصدی همراه بوده است. به گزارش ایسنا، داریوش باقرجوان از آمادگی کامل بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای به منظور خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در سفرهای بازگشت خبر داد.
او با اشاره به پایان سفرهای نوروزی و آغاز موج بازگشت مسافران به مبادی اولیه سفر، عنوان کرد: در راستای خدمات‌رسانی به مسافران، بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای با استفاده از ظرفیت حدود ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس (۱۰ هزار دستگاه به صورت مستمر و پیوسته)، ۱۹ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۲۸ هزار دستگاه سواری کرایه از آمادگی کامل برای ارائه خدمات مطلوب برخوردار است.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: در این راستا با توجه به پایش ظرفیت و تقاضای سفر در استان‌ها و در سایه تعامل و همکاری تشکل‌های صنفی حوزه حمل و نقل و تلاش شبانه‌روزی رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل مسافر، همه امکانات و ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات سریع، به‌هنگام و مناسب به مسافران نوروزی پای کار آمده است.
به گزارش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، باقرجوان از تداوم روند خدمت‌رسانی و جابه‌جایی مسافران تا روز پایانی اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ در ۱۷ فروردین ماه خبر داد.
وی همچنین به پیش‌بینی افزایش سفرهای بین شهری از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در ایام تعطیلات عید سعید فطر و در فاصله چند روزه از پایان یافتن طرح نوروزی اشاره و تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضای سفر در روزهای آینده، تمهیدات لازم با هدف خدمات‌رسانی بهینه به مسافران اتخاذ و برنامه‌ریزی‌ها در این باره صورت گرفته است.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه با نگاهی به آمار جابه‌جایی مسافران از آغاز اجرای طرح نوروزی امسال از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی ۵ میلیون و ۳۴۰ هزار مسافر از طریق ۵۸۱ هزار سفر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای (اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه) جابجا شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 18
  • امروز: 16
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,685
  • ماه: 7,599
  • سال: 25,277