طی سال جاری رخ داد. رشد ۶ برابری حدنگاری اراضی کشاورزی در استان کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1705

طی سال جاری رخ داد. رشد ۶ برابری حدنگاری اراضی کشاورزی در استان کرمان
مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک کرمان با بیان اینکه حدنگاری اراضی به‌عنوان یک امر اولویت‌دار در سال جهش تولید با مشارکت مردم تعریف شده است گفت: با تلاش شبانه‌روزی رشد ۶ برابری صدور اسناد مالکیت حدنگار اراضی کشاورزی نسبت به میانگین سال گذشته را در استان شاهد هستیم.
سید مهدی هاشمی در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال کرمان با موضوع افق حدنگاری اراضی کشاورزی، با اشاره به تصویب قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول افزود: حدنگاری اراضی کشاورزی در استان کرمان و در سال جهش تولید به‌صورت شبانه‌روزی دنبال می‌شود؛ به‌طوری‌که در مدت ۲ ماه ابتدایی سال جاری، ۴۵ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغ‌های این استان سنددار شده است.
او اظهار داشت: میزان صدور اسناد مالکیت کشاورزی، طی ۲ ماه ابتدایی امسال در مقایسه با مجموع عملکرد ۱۲ماهۀ سال گذشته که ۴۴ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغ‌ها سنددار شد، قابل مقایسه نیست.
عضو شورای قضایی استان کرمان تصریح کرد: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، از قولنامه‌های عادی که منشأ مفاسد بسیار و تولید بیش از ۶ میلیون پرونده حقوقی و کیفری در دستگاه قضایی شده، سلب‌اعتبار کرده است.
او ادامه داد: این قانون علاوه بر الزام به اخذ سند رسمی مالکیت و تعیین ضمانت اجرا برای عدم حدنگاری اراضی و املاک، موانع صدور اسناد را نیز برطرف کرد؛ به‌ویژه تبصره ۹ ماده ۱۰ قانون مزبور به اختلاف‌نظرها در خصوص حدنصاب صدور اسناد اراضی کشاورزی پایان داده و صدور سند ۶ دانگ با قید کاربری زراعی را با هر مساحتی تکلیف کرده است.
مهلت مهم کشاورزان
مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان کرمان گفت: به‌موجب قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، طی یک‌سال از لازم‌الاجرا شدن قانون ارائه هرگونه خدمات و یارانه‌هایی از قبیل سوخت، بذر، کود و سم توسط جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها، منوط به اخذ سند مالکیت اراضی کشاورزی است و باتوجه‌به محدود بودن فرصت و حجم بالای تقاضاهای صدور سند در ایام پیش‌رو، لازم است کشاورزان دراسرع‌وقت در خصوص اخذ سند اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 53
  • دیروز: 166
  • هفته: 1,287
  • ماه: 4,535
  • سال: 35,979