تولید مرغ در کرمان، جوابگوی نیاز روزانه مردم نیست

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1491

تولید مرغ در کرمان، جوابگوی نیاز روزانه مردم نیست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: روزانه ۲۰۰ تن مرغ، نیاز روزانه مردم کرمان است که صرفا نزدیک به ۵۰ هزار تن مرغ در استان تولید می‌شود.

بیگلری با تبریک فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی گفت: در هفته جهاد کشاورزی طبق برنامه‌های مدنظر، ۶۷ طرح تولیدی در استان کرمان به بهره‌داری می‌رسد.

او با اشاره به اینکه بخش کشاورزی، تحت تاثیر عوامل محیطی است و علی‌رغم ناکامی‌ها و تهدیدها، رشد خوبی در بخش‌های مختلفش داشته است، بیان‌کرد: تامین امنیت غذایی، موضوع مهمی در جهاد کشاورزی و جامعه محسوب می‌شود و در منطقه جنوب استان تلاش برای تامین گندم به سختی صورت می‌گیرد؛ اما خوشبختانه دستاورد‌هایی خوبی در استان داشته‌ایم‌.

بیگلری گفت: باید از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی صنعتی پیش برویم و تکنیک‌های کار مشخص شده و با سرعتی مناسب پیش می‌رود.

او گفت: ابراز شرمندگی می‌کنم اگر کوتاهی بوده است؛ ولی تولید مرغ به سمت نُرم و تعادلی رفته است و جوجه ریزی خوبی انجام شده و از نوساناتی که مدتی قبل ایجاد شده بود نیز بیرون آمده است.

او با اشاره به دچار شدن برخی از محصولات کشاورزی به آفات وبیماری‌ها گفت: باتوجه به موقعیت منطقه‌ای، در جنوب استان کرمان، آفات شدید را شاهد بودیم؛ ولی با حضور به موقع پدافند غیرعامل استانداری و سایر دست‌اندرکاران توانستیم از پیشروی آن آفات که بسیار خطرناک بودند نیز دور شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بیان‌داشت: بخش کشاورزی ریسک بالایی دارد و هر شخصی در این بخش سرمایه‌گذاری نمی‌کند و می‌طلبد که مسئولان این بخش را حمایت کنند.

لطفعلی‌زاده، معاون تولیدات گیاهی شمال استان با بیان اینکه تاکنون ۷ آفت شناسنامه دار در استان شناسایی شده است،  گفت: متاسفانه در مرداد ۱۴۰۰، آفت خرطومی حنایی در استان مشاهده شد و از همان زمان رصد و پایش به طور مرتب انجام شد.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه از آن زمان تاکنون ۲۷۹ آلودگی را که مشاهده و تیمار کرده ایم، افزود: مبلغی برابر با ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار به استان تخصیص داده شده است که باید برای کنترل آفت سرخرطومی حنایی استفاده شود.

لطفعلی‌زاده بیان‌داشت: کود با شناسه کودی در بازار ارائه می‌شود و به طور مرتب این کود‌ها بررسی می‌شوند تا کودی مناسب برای محصولات کشاورزی و باغی استفاده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 172
  • امروز: 194
  • دیروز: 137
  • هفته: 1,574
  • ماه: 7,973
  • سال: 26,175