معاون دادگستری کرمان تأکید کرد؛ تعارض منافع یکی از مشکلات فعالان اقتصادی است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1715

معاون دادگستری کرمان تأکید کرد؛ تعارض منافع یکی از مشکلات فعالان اقتصادی است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: یکی از دلایل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مربوط به تعارض منافع است که باید بیشتر در این زمینه دستگاه‌های نظارتی ورود کرده و آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی شود.
سیدمهدی قویدل در نشست بررسی علمی و پژوهشی مشکلات واحدهای تولیدی رفسنجان با اشاره به حدیثی از حضرت علی (علیه‌السلام) درباره تکریم سرمایه‌گذاران، اظهار کرد: رونق بازار و امرا و معاش و معیشت مردم ارتباط تنگاتنگی با تشویق به فعالیت سرمایه‌گذار و فعالان اقتصادی دارد، ولی متأسفانه این دیدگاه در جامعه کم‌رنگ شده است.
او عدم هماهنگی در بخش خصوصی و مسئولان استانی را ناخوشایند دانست و ادامه داد: برخی مطالب مطرح شده در این جلسه جنبه ملی دارد؛ ولی تاحدامکان موارد را پیگیری خواهیم کرد.
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان افزود: باید به طور ویژه دیدگاهمان برای پیگیری مسائل مربوط به بنگاه‌های اقتصادی، دیدگاهی جهادی باشد تا کمک دهنده این افسران در جنگ اقتصادی باشیم.
او تأکید کرد: خیلی از مسائل در شهرستان‌ها قابل‌حل است و مسئولان قضایی شهرستان باید جلسات هفتگی برای پیگیری مشکلات بخش خصوصی برنامه‌ریزی کنند و بدون شک نتایج مثمرثمری در پی خواهد داشت.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: علی‌رغم تلاش و دغدغه مسئولان ارشد استانی، هماهنگی و انسجام کامل برای رفع مشکل فعالان اقتصادی محقق نشده است.
معاون دادگستری استان کرمان با اشاره به عدم آگاهی برخی از مدیران نسبت به وظایف و اختیارات و اهمیت حمایت از فعالیت‌های اقتصادی، تأثیر آموزش در افزایش آگاهی را یادآور شد و افزود: می‌طلبد این قبیل جلسات با حضور مسئولان و مدیران و همکاران قضایی گذاشته شود تا از نزدیک با مشکلات سرمایه‌گذاران آشنا شده و نگاهی جامع به مسائل پیدا کنند.
قویدل با بیان اینکه مسئولان ارشد درصدد رفع مشکلات هستند؛ اما در رده‌های پایین‌تر سخت‌گیرانه عمل می‌کنند، گفت: این رویه نشان از عدم آگاهی و ضعف اشرافیت مسئول به مسائل اقتصادی است و باتوجه‌به شرایط اقتصادی کنونی، ضرورت اولیه جامعه ما، همراهی با فعالان اقتصادی است.
او بر پیگیری ترک فعل‌ها تأکید کرد افزود: محقق‌شدن شعار سال که خود یک دستور حکومتی از جانب مقام معظم رهبری است، توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 36
  • امروز: 138
  • دیروز: 164
  • هفته: 1,304
  • ماه: 4,332
  • سال: 35,305