حسن‌زاده رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن استان کرمان: کرمان میزبان مجمع‌عمومی سالانه نظام‌مهندسی معدن ایران خواهد بود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1736

حسن‌زاده رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن استان کرمان: کرمان میزبان مجمع‌عمومی سالانه نظام‌مهندسی معدن ایران خواهد بود
حسن‌زاده رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن استان کرمان از برگزاری بیست و دومین مجمع‌عمومی سالانه نظام‌مهندسی معدن ایران در روزهای ۳۰ و ۳۱ تیرماه در استان کرمان خبر داد.
به گزارش «کرمان نو» مجمع‌عمومی سالانه نظام‌مهندسی معدن ایران امسال هم‌زمان با برگزاری انتخابات شورای مرکزی این سازمان به میزبانی کرمان و در تالار فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.
حسن‌زاده در توصیف جایگاه سازمان نظام‌مهندسی معدن استان کرمان گفت: سازمان نظام‌مهندسی معدن استان، مهم‌ترین و تنها تشکل تخصصی در حوزه معدن است که به‌عنوان بازوی فنی و نظارتی، اجرایی سازمان صمت در استان فعالیت می‌کند.
او توضیح داد: این سازمان از سال ۱۳۸۲ شروع به کارکرده و در حال حاضر ۴۰۰۰ نفر در این سازمان در چهار رشته استخراج، اکتشاف، متالورژی استخراجی و نقشه‌برداری عضو هستند که از میان اعضا ۱۰۰۰ نفر دارای پروانه اشتغال هستند.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن استان کرمان خبر داد که مجمع‌عمومی سالانه نظام‌مهندسی ایران با دستور کار بررسی عملکرد شورای مرکزی سازمان نظام‌مهندسی معدن همه ساله به میزبانی یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود که برگزاری این مجمع هر سه سال با برگزاری انتخابات شورای مرکزی همراه می‌شود.
او گفت: استان کرمان به دلیل پتانسیل‌های معدن جایگاه ویژه‌ای در حوزه معدن در کشور دارد.
حسن‌زاده با اشاره به اینکه ۴۰درصد از منابع معدنی کشور متعلق به استان کرمان است، ادامه داد: ۴۲ نوع ماده معدنی در استان کرمان تا به امروز شناسایی شده است، همچنین حدود ۸.۵ میلیارد تن ذخایر معدنی در استان کرمان شناسایی شده است که در حال حاضر ۵۵۰ معدن در شمال و جنوب استان کرمان داریم و ما به‌عنوان سازمان نظام‌مهندسی معدن استان کرمان و بازوی اجرایی و نظارتی سازمان صمت وظیفه داریم از این منابع خدادادی حفاظت و حراست کنیم و در راستای استفاده بهینه از این مواد معدنی تلاش کنیم.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن استان کرمان عنوان کرد: از مجموع معادن یاد شده ۱۳۰ میلیون تن در سال استخراج مواد معدنی انجام می‌شود که همه این موارد باعث شده که کرمان را به‌عنوان بهشت معادن بشناسند.
حسن‌زاده ادامه داد: در راستای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری معدنی، همچنین هم‌اندیشی با فعالان بخش معدن از سراسر کشور، سازمان نظام‌مهندسی معدن در استان کرمان میزبانی بیست و دومین مجمع‌عمومی سالانه نظام‌مهندسی ایران را در روزهای ۳۰ و ۳۱ تیرماه بر عهده گرفته است.
او تصریح کرد: هیئت‌مدیره ۳۱ استان کشور، مقامات معدنی وزارت صمت و مسئولان استانی در این گردهمایی حاضر می‌شوند که باعث خشنودی است این اجلاس سالانه امسال به میزبانی کرمان برگزار می‌شود.
امیدوارم با ارائه مطالب تخصصی که طی این دو روز مطرح و موردبحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت اجلاس امسال یکی از مفیدترین و ماندگارترین و به‌یادماندنی‌ترین اجلاسی باشد که تاکنون در کشور برگزار شده است. برای همه شرکت‌کنندگان در اجلاس آرزوی سلامتی و موفقیت آرزومندم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 71
  • دیروز: 82
  • هفته: 778
  • ماه: 4,606
  • سال: 38,607