مدیرعامل آبفا استان کرمان؛ ۲۵ شهر و ۶۲۸ روستای استان کرمان در معرض تنش آبی قرار دارند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1743

مدیرعامل آبفا استان کرمان؛ ۲۵ شهر و ۶۲۸ روستای استان کرمان در معرض تنش آبی قرار دارند
مدیرعامل آبفا استان کرمان، گفت: ۲۵ شهر و ۶۲۸ روستای استان کرمان در معرض تنش آبی است و کرمان، زرند، راور، سیرجان و رفسنجان از مهم‌ترین شهرهای دارای تنش آبی استان است.
به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، علیرضا عبدیان در جلسه شورای اداری استان کرمان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان و استاندار کرمان برگزار شد، با بیان اینکه استان کرمان دارای ۸۴ شهر و ۵ هزار و ۶۲۴ روستا است، اظهار داشت: ۲ هزار و ۶۵۰ روستای استان دارای شبکه آب است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه حدود ۹۴ درصد برداشت آب استان کرمان از منابع زیرزمینی است، ادامه داد: ۲۵ شهر و ۶۲۸ روستای استان کرمان در معرض تنش آبی قرار دارند.
او با اشاره به اینکه شهرهای کرمان، زرند، راور، سیرجان و رفسنجان از مهم‌ترین شهرهای دارای تنش آبی استان کرمان است، افزود: از مردم استان درخواست داریم تا در مصرف بهینه آب تلاش کنند.
عبدیان با بیان اینکه افزایش بی‌سابقه دمای هوا مصرف آب را افزایش می‌دهد؛ اما درخواست داریم که مردم در این شرایط با ما همراهی کنند، گفت: گرمای شدید هوا ناترازی مصرف ایجاد کرده است و نیاز است کمک شود تا مصرف کاهش پیدا کند.
او با تأکید بر اینکه به مشارکت مردم در مدیریت مصرف آب در استان کرمان نیاز داریم، بیان کرد: درخواست داریم مردم عزیز از شست‌وشوی حیات منزل و خودرو با جدیت خودداری کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه ۴۰۰ لیتر بر ثانیه مصرف آب کولرهای آبی در سطح استان کرمان است، افزود: نیاز است جهت مدیریت مصرف در ساعاتی از شبانه‌روز این کولرها خاموش شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 3
  • دیروز: 124
  • هفته: 1,077
  • ماه: 4,213
  • سال: 43,228