رئیس اتاق کرمان: رسالت سازمان صنایع کوچک ایجاد ارزش افزوده در صنعت باشد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1755

رئیس اتاق کرمان: رسالت سازمان صنایع کوچک ایجاد ارزش افزوده در صنعت باشد
رئیس اتاق کرمان گفت: «صنعت استان کرمان باید صنعت ایجاد ارزش افزوده شود، نه اینکه به تولید و صادرات کالاها با ارزش افزوده پایین اکتفا کنیم».
سیدمهدی طبیب‌زاده در نشستی به مناسبت روز ملی حمایت از صنایع کوچک افزود: «رسالت اصلی سازمان صنایع کوچک ایجاد ارزش افزوده در صنعت باشد».
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، او در ادامه بیان کرد: «در استان زنجیره‌های ارزشی بسیاری مانند مس، فولاد، زغال، کرومیت و کشاورزی می‌تواند طراحی شود و شکل بگیرد، در ادامه طرح‌های تکنولوژیک تعریف و برای تکمیل زنجیرۀ ارزش نیز لیستی از طرح‌های لازم تهیه شود».
طبیب‌زاده نجات صنعت استان و توسعه و پیشرفت در این حوزه را در گرو تغییر نگرش دانست و یادآور شد: «به جای اینکه فقط به اشتغال فکر کنیم، بر تولید دانش‌بنیان، صادرات‌محور، رقابتی و قابل عرضه در بازارهای جهانی تمرکز داشته باشیم که این نگرش موجب تقویت بنیۀ صنعتی استان می‌شود».
او ادامه داد: «برای استقرار این چنین صنعتی باید مشوق‌هایی در شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته شود زیرا عمدۀ صنایع استان به ویژه صنایع کوچک و متوسط در نسل اول و دوم قرار دارند و باید سطوح خود را ارتقا دهند».
رئیس اتاق کرمان با تاکید بر اینکه استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی باید مورد حمایت قرار گیرد، گفت: «شرکت‌های دانش‌بنیان در استان رشد بسیار خوبی داشته‌اند و از ۶۰ شرکت به ۱۲۰ شرکت رسیده‌اند».
او اضافه کرد: «در استان کرمان صنایع بزرگ و یا صنایع کوچک فعالیت بیشتری دارند و در این بین صنایع متوسط به‌عنوان میانۀ گمشدۀ صنعت چندان شکل نگرفته‌اند و باعث شده ما بنیۀ صنعتی مناسبی در این رابطه نداشته باشیم».
طبیب‌زاده با اشاره به اینکه باید نقشۀ راه برای صنایع کوچک و متوسط تدوین شود، اظهار کرد: «همچنین برای تامین مالی پروژه‌های صنعتی استان می‌توان به جز تسهیلات بانکی از ابزارهای مختلف تامین مالی مانند بازار سرمایه، صندوق‌های ضمانتی، شرکت‌های خطرپذیر و … استفاده کرد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :