عشایر تامین کننده ۲۵ درصد امنیت غذایی کشور

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1755

عشایر تامین کننده ۲۵ درصد امنیت غذایی کشور
استان کرمان با جمعیتی بالغ بر ٣٣ هزار خانوار دومین استان عشایرنشین کشور است و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان، نادری رئیس سازمان عشایری ایران در دیدار با استاندار کرمان افزود: هر سیاه چادر عشایر یک خواستگاه امنیتی و یک کارگاه تولیدی است و در بحث اعتبارات ملی سعی می شود به استان کرمان نگاه ویژه‌ای شود.
او بیان کرد: عشایر ظرفیت مناسبی هستند برای مشاغل عمرانی اقتصادی و تولیدات و در مسایل امنیتی و سیاسی موثرند بایستی از آنان حمایت کرد.
استاندار کرمان هم با بیان اینکه ظرفیت عشایر در استان کرمان ظرفیت بالا برای اقتصادی موفق است افزود: اولویت ما برای حمایت از این قشر ایجاد راه‌های دسترسی و تامین آب شرب است که در حال حاضر در حال انجام است.
نیکزادی مدیرکل عشایری شمال استان هم در این دیدار با اشاره به اینکه ٤ درصد جمعیت استان کرمان مربوط به عشایر است گفت: ٣٠ درصد گوشت قرمز استان و ٣٥ درصد تولیدات صنایع دستی را قشر برعهده دارند، اما قریب ١٠ سال گرفتار خشکسالی شده اند و قریب ٨٠ درصد مراتع هم تاکنون از بین رفته که نیازمند تامین اعتبارات ملی برای جبران این خسارات هستیم.
احمد یوسفی مدیرکل عشایر جنوب استان هم بیان کرد: طی یکسال گذشته ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار اشتغال تبصره ۱۸ به جامعه عشایری استان اختصاص پیدا کرده که سهم جنوب کرمان ۶۲ میلیارد تومان بوده که تا کنون ۴۶ میلیارد تومان جذب و ۳۳۲ نفر از عشایر جنوب استان از این تسهیلات استفاده کرده اند.
استان کرمان با جمعیتی بالغ بر ٣٣هزار خانوار دومین استان عشایرنشین کشور است که در حال حاضر به دلیل تنش آبی شدید در شمال و جنوب با بیش از ٣٠ دستگاه تانکر آبرسانی سیار صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 78
  • دیروز: 138
  • هفته: 816
  • ماه: 4,086
  • سال: 44,110