اشتغال ۲ هزار و ۷۰۰ زندانی در استان کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1785

اشتغال ۲ هزار و ۷۰۰ زندانی در استان کرمان
رئیس کل دادگستری استان کرمان از اشتغال ۲ هزار و ۷۰۰ زندانی در استان کرمان خبر داد و گفت: برای اشتغال‌زایی زندانیان باید کار زیربنایی انجام شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست با مسئولین بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان، اظهار داشت: بسیاری از جرایم و آسیب‌ها ناشی از بیکاری و عدم اشتغال است.
او گفت: انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون باید شرایط اشتغال را به‌نحوی ایجاد کنند تا به هر زندانی، حرفه‌ای آموزش داده شود و فرد پس از آزادی بتواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: برای اشتغال‌زایی زندانیان باید کار زیربنایی انجام شود تا به اشتغال پایدار منجر شود و دیگر شاهد برگشت به زندان نباشیم.
رضا ذوالفعلی‌نژاد، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کرمان نیز اظهار داشت: براساس فضاهای فیزیکی که در حوزه اشتغال ایجاد کردیم نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشتیم و تاکنون آمار اشتغال زندانیان به ۲ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده که انتظار می‌رود با توسعه کارگاه‌های اشتغال، آمار اشتغال زندانیان افزایش پیدا کند.
او با بیان اینکه در حوزه آموزش و حرفه‌آموزی، موفق‌تر عمل کرده‌ایم، گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری، ۲ هزار و ۶۴۳ نفر از زندانیان استان کرمان آموزش‌های مرتبط با حرفه آموزی را فراگرفته‌اند.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کرمان با اشاره به اینکه پرداختی و دستمزد زندانیان در مقایسه با سال‌‌های پیش یک هزار و ۱۰۰ درصد رشد داشته است، گفت: ماهیانه قریب به ۱۱ میلیارد تومان حقوق و مزایا به زندانیان شاغل پرداخت می‌شود.
امان‌الله برخوری، مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان نیز در این نشست، اظهار داشت: تمرکز بنیاد تعاون بر مهارت‌آموزی زندانیان است تا با تلاش این افراد حداکثر پس ۲ تا ۳ ماه، منجر به کسب درآمد برای آنان شود.
او با بیان اینکه خوشبختانه اشتغال زندانیان در خوابگاه کارگاه‌های زندان، به‌نحو مطلوب در حال انجام است، گفت: برای مثال در زندان شهرستان سیرجان در سال ۱۴۰۲ کارگاه‌های فیروزه تراشی روی مس ایجاد شد و تعداد زیادی از زندانیان آموزش و متخصص این کار شدند که پس از آزادی به درآمد خوبی رسیدند و از ارتکاب مجدد جرم، دست کشیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 9
  • دیروز: 91
  • هفته: 833
  • ماه: 6,300
  • سال: 53,853