سرپرست سازمان مدیریت استان اعلام کرد. بیکاریِ زنان استان کرمان بیش از میانگین کشور

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1440

سرپرست سازمان مدیریت استان اعلام کرد. بیکاریِ زنان استان کرمان بیش از میانگین کشور 

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: براساس پایش امنیت سرمایه گذاری، استان کرمان در شاخص ملی امنیت سرمایه گذاری رتبه چهارم کشوری را دارد.

محمدرضا وحیدی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان با اشاره به پایش امنیت سرمایه گذاری در بهار سال جاری به بررسی نقاط قوت و ضعف آن پرداخت و افزود: براساس نماگر عملکرد دولت، استان کرمان رتبه یازدهم را دارد و همچنین در ثبات اقتصاد کلان کرمان در جایگاه ۱۸ و رتبه هفتم در تعریف و تضمین حقوق مالکیت و هزینه کرد را دارد.

او ادامه داد: جایگاه استان کرمان در فرهنگ وفای به عهد و صداقت اول و در ثبات و پیش بینی مقررات اجرایی، دهم است. همچنین در شاخص نماگر شفافیت و سلامت اداری رتبه ۱۵ و در مصونیت جان و مال، رتبه سوم را دریافت کرده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در ادامه به تحلیل وضعیت بازار کار استان نیز پرداخت و گفت: برآورد جمعیتی استان کرمان سه میلیون ۴۱۳ هزار نفر است که ۹۸۸ هزار نفر آنها جزء جمعیت فعال و تقریبا ۹۰۷ نفر شاغل و حدود ۸۱ هزار نفر  بیکار هستند.

او با اشاره به رتبه ۱۴کرمان در نرخ بیکاری و در ادامه با مقایسه نرخ مشارکت استان ادر سال جاری و گذشته عنوان کرد: نرخ مشارکت پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و نرخ بیکاری استان نیز در این مدت از ۱۱.۳ به ۸.۲ درصد رسیده است.

وحیدی بیان کرد: نرخ مشارکت مردان کرمان و میانگین کشور تقریبا یکسان است و نرخ مشارکت زنان نسبت به میانگین کشوری پایین است و کرمان در زمینه نرخ مشارکت در جایگاه ۲۱ کشور قرار دارد.

او ادامه داد: نرخ بیکاری بازار کار مردان استان کرمان ۴.۸ درصد و این درحالی است که میانگین کشوری حدود هفت درصد است لذا وضعیت بیکاری مردان کرمان نسبت به کشور بهتر است اما نرخ بیکاری بازار کار زنان کشور ۱۱.۴ درصد و در کرمان ۲۷.۳ است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان رتبه این استان در نرخ بیکاری جوانان ۱۸-۳۵ سال را ۲۶ اعلام و تصریح کرد: ۴۰ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی، ۲۲.۵ درصد در حوزه صنعت و ۳۸.۴ درصد در بخش خدمات است.

او در ادامه سخنانش با اشاره به تعهد اشتغال استان کرمان گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به عنوان ناظر نهایی تحقق تعهد اشتغال بوده که در سال ۱۴۰۰، طرح اشتغال روستایی گزارش شده و ایجاد ۴۳ هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده بود که براساس نظارت ما ۱۲ درصد آنها بیمه شده بودند و تقریبا ۲۵ درصد آنها شاغل شده بودند و طبق اعلام مرکز آمار ۲۱ هزار شغل ایجاد شده بود. بنابراین باتوجه به بررسی‌های میدانی آمار اشتغال مقداری ریزش دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 6
  • امروز: 123
  • دیروز: 202
  • هفته: 1,885
  • ماه: 8,196
  • سال: 28,060