بالا و پایین تورم خوراکی‌ها در پایان تابستان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1786

بالا و پایین تورم خوراکی‌ها در پایان تابستان
به گزارش اکوایران، بررسی‌ها نشان می‌دهد در شهریور سال ۱۴۰۳ «خیار» بیشترین میزان افزایش قیمت ماهانه و «هندوانه» بیشترین میزان کاهش قیمت ماهانه را تجربه کرده است.
مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود متوسط قیمت کالاهای خوراکی را در شهریورماه امسال اعلام کرد. براین‌اساس افزایش قیمت ماهانه «خیار» نسبت به سایر کالاها بیشتر بوده است. در کنار آن «هویج‌فرنگی»، «قارچ»، «تخم‌مرغ ماشینی» و «مرغ ماشینی» نیز بیشترین میزان تورم ماهانه را در شهریورماه تجربه کرده‌اند.
در سمت دیگر کالای خوراکی «هندوانه» قرار دارد که بیشترین میزان کاهش قیمت را در شهریور ماه نسبت به مرداد ماه داشته است. در کنار «هندوانه»، ۴ کالای «خربزه»، «هلو»، «گوجه‌فرنگی» و «پرتقال» نیز بیشترین میزان کاهش قیمت را طی این ماه تجربه کرده‌اند.
بر اساس تازه‌ترین گزارشی که از متوسط قیمت کالاهای خوراکی در شهریورماه امسال منتشر شده است قیمت «خیار» بیشترین افزایش را نسبت به مردادماه داشته که معادل ۱۳.۵ درصد بوده است. در کنار آن قیمت «هویج‌فرنگی» ۹.۸ درصد، «قارچ» ۷.۹ درصد و «تخم‌مرغ ماشینی» ۵.۶ درصد افزایش را تجربه کرده است. «مرغ ماشینی» نیز ۵.۱ درصد افزایش قیمت ماهانه در شهریورماه به خود دیده است.
در سمت دیگر ۵ کالای «هندوانه»، «خربزه»، «هلو»، «گوجه‌فرنگی» و «پرتقال» بیشترین میزان کاهش قیمت را در شهریورماه نسبت به مردادماه تجربه کرده است. براین‌اساس قیمت «هندوانه» نسبت به مردادماه ۲۳ درصد کاهش یافته است. در کنار آن «خربزه» با کاهش قیمت ۱۹.۲ درصدی مواجه شده است.
به‌طورکلی می‌توان گفت در شهریور امسال «خیار» با ۱۳.۵ درصد بیشترین افزایش قیمت و «هندوانه» با منفی ۲۳ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به مردادماه تجربه کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 9
  • دیروز: 91
  • هفته: 833
  • ماه: 6,300
  • سال: 53,853