اجرای طرح سراسری پویش همراهان سفر ایمن در استان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1453

اجرای طرح سراسری پویش همراهان سفر ایمن در استان

طرح پویش همراهان سفر ایمن برای دومین سال متوالی همزمان با سراسر کشور به مدت ۲۰ روز در ۳ پایگاه فرهنگی و آموزشی در راه های مواصلاتی از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ در استان کرمان برگزار شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اهمیت تأمین آرامش برای مسافرین و برقراری ایمنی در سفرهای جاده‌ای گفت:یکی از برنامه‌های مؤثر مورد نظر برای کاهش تصادفات جاده‌ای، تلاش برای ارتقاء فرهنگ ترافیک در حاشیه سفرها مدیریت آن است.

احسان عراقی‌زاده افزود: برای دستیابی به این هدف مهم بر اساس برنامه‌های کلان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ۱۰۰ پایگاه فرهنگی و آموزشی در شبکه راه‌های شریانی کشور در نوروز امسال میزبان مسافرین بودند که در این پویش همراهان سفر ایمن ضمن آموزش‌های ترافیکی لازم به خانواده‌ها، نشاطی همگانی با اجرای برنامه‌هایی متنوع در زمینه‌های مختلف هنری برای کاربران جاده‌ای را به ارمغان داشت.

عراقی‌زاده با بیان این مطلب که در استان کرمان، سه ایستگاه پویش همراهان سفر ایمن در سه مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی میزبان اجرای این طرح بودند،خاطرنشان‌کرد: در ایستگاه های گلزار شهدا و مزار سردار دلها، محور کرمان- راور مجتمع خدمات رفاهی بین راهی امام رضا(ع)و محور انار به شهربابک مجتمع خدمات رفاهی بین راهی دوقلوها خدمات ویژه ای به مسافرین نوروزی ارائه داده شد و در این راستا مسافرین نوروزی در این پویش سراسری بهره لازم را بردند.

او هدف از اجرای این طرح را فرهنگ سازی،ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح رانندگی با تشویق رانندگان برای توقف در حین سفر و رفع خستگی برشمرد و افزود:ارتقاء دانش عمومی جامعه در موردایمنی و فرهنگ درست رانندگی هدف اصلی این طرح بوده که امیداست با فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی مورد بهره‌برداری کامل عموم مردم و مسافرین قرار گرفته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌کرمان یادآورشد: ۴۵مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی فعال در محورهای مواصلاتی سطح استان همیشه آمادگی خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای را دارند تا خدمات لازم را در تمام ساعات شبانه روز به مسافرین و کاربران جاده ای ارائه کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :