تفاوت شاخص های آموزشی کرمان با دیگر نقاط کشور قابل‌پذیرش نیست

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1195

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تفاوت شاخص های آموزشی کرمان با دیگر نقاط کشور قابل‌پذیرش نیست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تلاش ما این است در کرمان حداقل شاخص‌های آموزشی متناسب با میانگین کشور باشد و این میزان تفاوت با سایر نقاط کشور برای ما قابل قبول نیست.

محمدرضا پورابراهیمی در آئین کلنگ زنی احداث مدرسه ۴ کلاسه روستای کهنوج مدیم اظهار کرد: آنچه که نگرانی ما را افزایش داده این است که سرانه آموزشی شهرستان کرمان از سرانه استان پایین‌تر است و این وضعیت قابل قبول نیست.

او با بیان اینکه توسعه محقق نمی‌شود مگر انسان‌ها از نظر فکر، علم و دانش توسعه پیدا کنند، بیان داشت: توسعه؛ زیرساخت‌های مادی و فیزیکی ندارد بلکه هر کسی که به علم و دانش بیشتری دسترسی داشته باشد قدرتمند تر و توسعه یافته تر است و دنیا امروز این را اثبات کرده است.

پورابراهیمی به زورگویی و رفتار استکباری برخی از کشورهای دنیا اشاره و تصریح کرد: این کشورها در طول تاریخ به دانش‌هایی دست پیدا کرده‌اند که اکنون این دانش ابزاری شده برای سو استفاده از دیگر کشورها که البته ما دانش را برای استفاده صحیح می‌خواهیم.

او گفت: امروز کشوری که بیشترین ظرفیت علمی را داشته باشد می‌تواند مقتدرانه عمل کند و امروز قدرت به امکانات اقتصادی و مشابه آن بستگی ندارد بلکه به توانمندسازی جامعه مرتبط است.

او ادامه داد: یکی از نگرانی‌های دشمن طی سال اخیر این بوده که جمهوری اسلامی ایران به دانش‌های عمیق و وسیع دست یافته که کشورهای دیگر فکرش را هم نمی‌کردند.

پورابراهیمی اظهار داشت: دانشمندانی در مدارس کشور تربیت شده‌اند که امروز افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و افراد بااستعداد زیادی در مناطق محروم کشور رشد یافته‌اند و امروز به کشور خدمت می‌کنند.

لزوم دسترسی آسان به فضاهای آموزشی

پورابراهیمی مدرسه سازی و ایجاد فضای آموزشی مناسب را یکی از وظایف مسئولان دانست و گفت: دسترسی آسان به فضای آموزشی برای کودکان، نوجوانان و جوانان وظیفه ما است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد که نشست‌هایی را با وزیر آموزش و پرورش و نوسازی مدارس که هماهنگی کامل با مجلس دارند برگزار کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال مصوباتی در صحن مجلس داشتیم که اگر اجرایی شود می‌تواند نا تعادلی را در این بخش برطرف کند.

تفاوت شاخص‌های آموزشی کرمان با دیگر نقاط کشور قابل پذیرش نیست

او تاکید کرد: تلاش ما این است حداقل شاخص‌ها در استان کرمان متناسب با میانگین کشور باشد و این برای ما قابل قبول نیست به عنوان نماینده مردم نمی‌توانم بپذیرم سرانه‌ها اینقدر تفاوت داشته باشند.

پورابراهیمی گفت: یکی از مباحثی که باید پیگیری کنید آموزش در فضای مجازی است که مجبور شدیم به دلیل شرایط کرونا به آن تن بدهیم که باعث شد دانش آموزان دچار افت تحصیلی شوند که این موضوع باید با برگزاری حضوری دانش آموزان در مدارس به طور جدی جبران شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مطمئنیم سال آینده مبالغ بسیار خوبی برای آموزش و پرورش خواهیم داشت ما در برنامه ششم نیز حکم داشتیم.

او با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی در حوزه مدرسه سازی بیان کرد: تا کنون در شهر کرمان ساخت هشت مدرسه با ۲۸ هزار متر مربع در دستور کار قرار دارد.

او گفت: سرانه آموزشی متناسب با جمعیت و یا تقاضا باید اصلاح شود.

پورابراهیمی تاکید کرد: مدیران نواحی یک و دو نیز باید تلاش کنند تا با یک برنامه کوتاه مدت ظرف ۲ سال آینده مشکلات سرانه آموزشی در شهرستان کرمان نیز بر طرف شود.

او با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: این هزینه‌ها در کنار انتفاعی که از نظام تعلیم و تربیت عاید کشور می‌شود هیچ است. شایان ذکر است کلنگ احداث مدرسه متوسطه ۴ کلاسه خیرساز قاسم عبداللهی کرمانی در روستای کهنوج مدیم از توابع شهرستان کرمان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان با حضور دکتر پورابراهیمی، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش کرمان به زمین زده شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 3
  • دیروز: 135
  • هفته: 977
  • ماه: 4,300
  • سال: 57,896