بالگرد اورژانس جیرفت در اولین ماه شروع به کار؛ ۹مأموریت و تکمیل سقف ۱۸ ساعت پرواز

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1558

بالگرد اورژانس جیرفت در اولین ماه شروع به کار؛ ۹مأموریت و تکمیل سقف ۱۸ ساعت پرواز
رئیس فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن تشریح عملکرد بالگرد این مجموعه طی یک ماه اخیر گفت: مجروح ناشی از تیراندازی با سلاح جنگی در جنوب کرمان به بیمارستان انتقال یافت.
دکتر ابراهیم افضلی، رئیس فوریت‌های پزشکی جیرفت گفت: یک مجروح بر اثر تیراندازی با سلاح جنگی که تیر به گردن او اصابت کرده بود به‌وسیله بالگرد اورژانس از شهرستان روبارجنوب به جیرفت منتقل شد تا فرایند درمان وی با سرعت انجام گیرد.
او با اظهار بی‌اطلاعی از دلایل و جزئیات وقوع حادثه تیراندازی توضیح داد: این بیمار به دلیل اینکه امکان جراحی در رودبار جنوب نداشت برای جراحی به بیمارستان امام جیرفت منتقل شد.
رئیس فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه ۱۸ ساعت پروازی ماه گذشته از زمان ورود بالگرد جدید با ۹ مأموریت پر شد، ادامه داد: هر ماه ۱۸ ساعت سقف پروازی داریم که ماه گذشته مأموریت‌ها شامل تصادف، زن باردار، سوختگی و بیمار قلبی بوده است.
به گزارش ایرنا، پس از گذشت حدود ۹ ماه نبود بالگرد هوایی در فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت پنج شهریور امسال یک بالگرد با ظرفیت حمل چهار بیمار به این مجموعه اضافه شد و مسئولان می‌گویند ظرفیت این بالگرد بیشتر از قبلی است.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خدمات‌رسانی به هشت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب، جازموریان، قلعه گنج و منوجان را برعهده دارد.
رئیس فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت همچنین در تشریح این مأموریت‌ها اضافه کرد: در شهریور یک مورد سوختگی خانم ۳۲ساله داشتیم که کارکنان با آمبولانس رَمِشک (شهرستان قلعه گنج) آن را به بیمارستان مرکز شهرستان قلعه گنج رسانده بودند و از آنجا با بالگرد به جیرفت منتقل شد.
افضلی یکی دیگر از مأموریت‌های انجام شده را نجات نوزادی نارس بیان کرد و افزود: این نوزاد نارسایی حاد تنفسی داشت و ریه‌های آن به‌خوبی تشکیل نشده بود که به دلیل کمبود امکانات در رودبار جنوب به جیرفت انتقال یافت. او گستره وسیع زیرپوشش خدمات را از جمله الزامات اورژانس هوایی در جنوب کرمان برشمرد و گفت که با فعالیت مجدد بالگرد امدادرسانی به نیازمندان در حوادث مختلف تسریع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 76
  • دیروز: 82
  • هفته: 783
  • ماه: 4,611
  • سال: 38,612