مدیرکل ارشاد استان کرمان اعلام کرد. موزه هنرهای معاصر کرمان پاتوق فرهنگی هنری می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1519

مدیرکل ارشاد استان کرمان اعلام کرد. موزه هنرهای معاصر کرمان پاتوق فرهنگی هنری می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: برنامه ما بر این است موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان به مکانی فاخر و پاتوق خوبی برای خانواده‌ها تبدیل شود و بتوان برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری مانند کتاب‌خوانی، شعرخوانی و… اجرا کرد.

محسن روحی در نشست با شهردار و اعضای شورای شهر کرمان با اشاره به رسالت شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: این شورا بر اساس قانون نقش سیاست‌گذاری دارد و نباید انتظار اجرایی از این شورا داشت. البته ایراداتی از جمله تشکیل کمیته‌های موازی وجود دارد که نیازمند بازنگری است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پاسخ به سؤالی پیرامون عدم وجود شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان، بیان کرد: جای خالی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان محسوس است و این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

او با بیان اینکه حوزه فعالیت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار گسترده است، در خصوص فعالیت‌های قرآنی این اداره کل گفت: بسیاری از فعالیت‌های قرآنی انجام شده در استان زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود. همچنین سعی کردیم حمایت‌های مختلفی از برنامه‌های فرهنگی هنری و قرآنی داشته باشیم که پرداخت تسهیلات مختلف، راه‌اندازی صندوق اعتباری هنر و عضویت بسیاری از هنرمندان و فعالان قرآنی در صندوق و… از جمله این حمایت‌ها است.

 روحی در خصوص تبدیل موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان به فضایی عمومی‌تر و پارک موزه، تصریح کرد: برنامه ما بر این است این فضا به مکانی فاخر و پاتوق خوبی برای خانواده‌ها تبدیل شود و بتوان برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری مانند کتاب‌خوانی، شعرخوانی و… اجرا کرد؛ اما اگر این مکان صرفاً به یک پارک تبدیل شود اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه تلاش داریم امیدآفرینی در جامعه رقم بخورد و این کار را از طریق برنامه‌های فرهنگی هنری پیش می‌بریم که زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود، ادامه داد: اعتبارات فرهنگ و هنر استان اندک است البته این را بهانه‌ای برای کم‌کاری نمی‌دانیم. تمام تلاش ما بر این است که با وجود سختی‌ها رسالت خود را انجام دهیم و در این راستا هر اندازه تعاملات افزایش یابد برنامه‌های بهتری برای مردم انجام می‌شود.

او درباره ساماندهی بهارستان هنرمندان کرمان اظهار کرد: هنرمندان بزرگی در استان کرمان حضور دارند؛ اما باید کارگروهی تشکیل و خاکسپاری در این فضا با برنامه‌ریزی، تصمیم کارگروه و بر اساس ظرفیت بهارستان انجام شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :