معاون دادگستری کل استان کرمان تأکید کرد؛ لزوم اجرایی‌شدن پد بالگرد در ۲۸ نقطه پرخطر استان کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1635

معاون دادگستری کل استان کرمان تأکید کرد؛ لزوم اجرایی‌شدن پد بالگرد در ۲۸ نقطه پرخطر استان کرمان
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: اجرایی‌شدن پد بالگرد در ۲۸ نقطه پرخطر این استان ضروری است.
سید مهدی قویدل در جلسه کارگروه پیشگیری از تصادفات و جرایم رانندگی در استان کرمان افزود: باتوجه‌به افزایش تلفات جاده‌ای و وسعت و پراکندگی جاده‌ای استان به‌ویژه در جنوب استان و اینکه درصد قابل توجه‌ای از مصدومان در مسیر انتقال به بیمارستان فوت می‌کنند، می‌طلبد که اداره کل راهداری جنوب و شمال استان با همکاری علوم پزشکی کرمان تحت هر شرایطی پد بالگرد را در ۲۸ نقطه پرخطر استان اجرایی کند.
او بیان کرد: موضوع تصادفات یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که در استان با آن مواجه هستیم و متأسفانه روزبه‌روز آمار تصادفات به افزایش است.
او افزود: برخی از دستگاه‌ها وظایفی دررابطه‌با زیرساخت این مقوله دارند که اگر توجه ویژه به آن شود کاهش تصادفات در استان را شاهد خواهیم بود.
قویدل ضمن قدردانی از پلیس‌راه و راهور جهت ارسال فهرست اسامی رانندگان پر خطر، خاطرنشان کرد: توجه به رفع نقایص و کمبودها مربوط به پایش تصویری فوریت دارد که هر چه زودتر شهرداری‌ها و راهداری شمال و جنوب استان و در جاده‌ها دراین‌خصوص باید نسبت به رفع آنها و ارتقا سطح بهره‌برداری در آنها اقدام نمایند.
این مقام قضائی با اشاره به آمار تصادفات گفت: بر اساس سیستم مدیریت پرونده آمار پرونده‌های اتهام ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادفات رانندگی سال ۱۴۰۲ در نه‌ماهه ۹ هزار و ۸۶۹ فقره پرونده است که این آمار در مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ تعداد ۹ هزار و ۵۸۰ پرونده بوده که نسبت به ۹ماهه سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است.
قویدل با بیان اینکه ۴۳ درصد از جان‌باختگان در شهر مربوط به عابرین پیاده است، گفت: طبق گزارش پلیس راهور تصادفات درون‌شهری استان کرمان در ۸ماهه سال جاری ۳۶ درصد از جان‌باختگان، راکبان موتورسیکلت بودند که دراین‌خصوص باید راهکارهایی که به‌صورت مصوبه شورای پیشگیری و کارگروه‌ها و کمیسیون‌های ویژه تصادفات تصویب شده از جمله ارتقا سطح فرهنگ عمومی و اطلاع‌رسانی، ورود و نقش بیمه‌ها در فرهنگ‌سازی، آموزش‌های کاربردی برای متخلفین و رانندگان پرخطر و اعمال مجازات‌های تکمیلی و مراقبتی در احکام قضائی عملیاتی و اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 49
  • دیروز: 166
  • هفته: 1,283
  • ماه: 4,531
  • سال: 35,975