مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان: نجات ۱۳۰۰ نفر در حوادث کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1563

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان: نجات ۱۳۰۰ نفر در حوادث کرمان
مدیرعامل آتش‌نشانی کرمان گفت: در سال گذشته تعداد نجات‌یافتگان قطعی در حوادث ایجاد شده ۱۳۲۸ نفر (میانگین ۳.۶۳ نفر در روز) بود.
ابراهیمی بابایی با بیان اینکه آتش‌نشان‌ها، بعضی عملیات‌ها را با دمای بالای هزار درجه، تجربه می‌کنند و ادامه می‌دهند، گفت: در کنار تعداد نجات‌یافتگان، متأسفانه ۳۲ نفر فوتی در حوادث شهر کرمان داشتیم که اغلب آن مربوط به حوادث ساختمانی بوده است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، از آموزش ۱۲۷ هزار و ۹۶۷ نفرساعت آموزش در یک‌سال گذشته خبر داد و گفت: بخشی از این آموزش‌ها مربوط به مدارس و بخشی دیگر مربوط به دستگاه‌های اجرایی بوده و از ابتدای مهرماه تاکنون نیز، ۷۳۵۲ نفر آموزش‌های لازم را فراگرفتند.
او کمبود تجهیزات لازم آتش‌نشانی، نیرو و ماشین‌آلات را ازجمله مشکلات دانست و ادامه داد: به‌ازای جمعیت و محدوده شهر کرمان و روستاهای حاشیه شهر، به ۱۷ ایستگاه آتش‎نشانی نیاز داریم.
بابایی، با بیان اینکه بااین‌وجود، زمان رسیدن به محل حادثه، از استاندارد هم جلوتر است، افزود: برای جبران کمبودها سعی کردیم بر تخصص و آموزش نیروهای آتش‌نشانی متمرکز شویم.
او دستگاه تنفسی را ازجمله تجهیزات لازم و مبرم برای آتش‌نشانی برشمرد و خاطرنشان کرد: در زمان آتش‌سوزی فضای داخلی، به حدود ۶۰۰ درجه و حتی بالاتر می‌رسد که دراین‌خصوص، به تجهیزات حفاظتی کامل ازجمله فن، برای حفظ جان آتش‌نشانان و حادثه‌دیدگان، نیاز داریم.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، حرفه آتش‌نشانی را در ارتباط با مسائل علمی و برای دانشگاه‌های دنیا، مهم دانست و ادامه داد: در سال گذشته ۱۱ مورد آتش‌سوزی داشتیم که جای اشتباه نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 3
  • امروز: 99
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,009
  • ماه: 7,647
  • سال: 25,211