طی ۱۹ سال گذشته. شوراهای حل اختلاف کرمان ۱۶۵ نفر را از قصاص نجات دادند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1693

طی ۱۹ سال گذشته. شوراهای حل اختلاف کرمان ۱۶۵ نفر را از قصاص نجات دادند
معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان با اشاره به اینکه در طول فعالیت این شوراها (بیش از ۱۹ سال) ۱۶۵ نفر از قصاص نجات یافته‌اند، گفت: معتقدیم زمانی کار به دست مردم انجام شود، نتیجه نیز به‌مراتب بهتر خواهد بود.
حجت‌الاسلام محمد امیرابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: قانون شوراهای حل اختلاف دائمی است و شوراها به‌عنوان یک نهاد زیرمجموعه قوه قضاییه کار خود را در نظارت بر داوری و میانجیگری، صلح و سازش باقدرت ادامه خواهد داد.
او بیان کرد: بحث داوری در کنار شورا را مطرح کردیم تا مردم اختلافات را به این سمت ببرند تا سریع‌تر و راحت‌تر کارشان انجام و با مراجعه به داوران مشکلشان حل شود. ضمن اینکه در حال حاضر ۵۴ داور حرفه‌ای در استان کرمان داریم.
معاون توسعه حل اختلاف کرمان با اشاره به اینکه شوراهای صلحی را در این استان راه‌اندازی کردیم، ادامه داد: هم اکنون هزار و ۲۸۰ نفر عضو و دبیران این شوراها هستند.
او خاطرنشان کرد: در طول فعالیت شوراهای حل اختلاف (بیش از ۱۹ سال) بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار پرونده به شوراها در استان کرمان وارد و همین تعداد نیز مختومه شده که ۴۴ درصد پرونده‌ها معادل ۱۹ هزار و ۹۸۶ پرونده با صلح و سازش خاتمه‌یافته است.
گسترش صلح و سازش در جامعه
ابراهیمی بیان کرد: برای گسترش صلح و سازش در جامعه و رفع اختلافات به‌منظور زمینه‌سازی ظهور امام عصر (عج) تلاش می‌کنیم تا پنج سال آینده برای یک میلیون صلح یار در جامعه ابلاغ بزنیم؛ زیرا با رواج صلح و سازش، جامعه روی آرامش می‌بیند.
او بیان کرد: در کنار دادگاه صلح ۲ نفر از اعضای شوراهای حل اختلاف فعالیت خواهند داشت و پیش‌بینی می‌شود ماهیانه ۳۰۰ پرونده به هر شعبه صلحی ارجاع شود و در ادامه کار، شوراها رأی جمع می‌شود و کار به سمت صلح و سازش می‌رود.
معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان تأکید کرد: بعد از تصویب قانون شوراهای حل اختلاف و پیش‌بینی دادگاه‌های صلح، همه شوراهای حل اختلاف رایی خاتمه و صلاحیت به دادگاه صلح واگذار می‌شود.
استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف
او بیان کرد: استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف دغدغه دیرینه ما بوده و با رایزنی‌های صورت‌گرفته، آزمون استخدامی کشوری نیمه دوم امسال برگزار می‌شود و به یاری خدا در آزمون اول و دوم همه این افراد جذب خواهند شد و در جاهایی که موردنیاز قوه قضاییه است، به کار گرفته می‌شوند.
ابراهیمی تصریح کرد: به مسائل کارگری و کارفرمایی، معاملات املاک و غیره ورود خواهیم کرد تا امور ساماندهی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 10
  • امروز: 11
  • دیروز: 182
  • هفته: 1,181
  • ماه: 4,351
  • سال: 35,558