معاون علوم پزشکی کرمان: کمبود انسولین نوومیکس جهانی است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1761

معاون علوم پزشکی کرمان: کمبود انسولین نوومیکس جهانی است
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان در واکنش به خبرهای مربوط به گرفتاری بیماران در کرمان برای تهیه انسولین گفت: کمبود انسولین از نوع نوومیکس جهانی اما سایر انواع آن در بازار موجود است و بیماران می‌توانند با مشورت پزشک از آنها استفاده کنند.
علی اسدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: انسولین در بازار کرمان وجود دارد اما در برخی از اقلام انسولین‌های قلمی نوومیکس (انسولینی ترکیبی برای کنترل دیابت) دچار کمبود هستیم.
او افزود: کارخانه نوونوردیسک تولیدکننده انسولین نوومیکس در حال تغییر خط تولید به یک انسولین جدید است و این موضوع منجر به کاهش تولید نوومیکس در سطح جهانی شده است.
بیماران از کمبود انسولین گلایه کرده بودند که ماحصل مصاحبه خبرنگار ایرنا با آنان و برخی داروخانه‌داران به شرح زیر قابل مطالعه است:
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: این کمبود نه تنها در کرمان، بلکه در کل کشور و دنیا مشاهده می‌شود و امیدواریم جایگزین آن به زودی توسط کارخانه نوونوردیسک فراهم شود.
اولین محموله مشابه طی روزهای آینده
او در عین حال خاطرنشان کرد: شرکت‌های داخلی مشابه انسولین نوومیکس را تولید کرده‌اند و اولین محموله آن در روزهای آینده در کرمان توزیع خواهد شد.
اسدی‌پور تصریح کرد: هرچند نوومیکس ممکن است در بازار موجود نباشد اما بیماران می‌توانند با مشورت پزشکان از انسولین‌های دیگر استفاده کنند.
او تاکید کرد: به منظور جلوگیری از سردرگمی بیماران توزیع انسولین نوومیکس در داروخانه دولتی دانشکده علوم پزشکی واقع در کلینیک بعثت متمرکز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 11
  • دیروز: 138
  • هفته: 749
  • ماه: 4,019
  • سال: 44,043