مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان خبر داد؛ برگزاری رویداد استارت‌آپی آستِک باهدف مبارزه با آفت سرخرطومی خرما

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1661

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان خبر داد؛ برگزاری رویداد استارت‌آپی آستِک باهدف مبارزه با آفت سرخرطومی خرما
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان گفت: رویداد استارت‌آپی آستِک (مبارزه با آفت سرخرطومی حنایی خرما) در ۱۷ اسفندماه سال ۱۴۰۲ در شهر کرمان و باهدف ارزیابی ایده‌های برتر و جذب سرمایه‌گذار برای مبارزه با آفت سرخرطومی خرما برگزار می‌شود.
میجانی افزود: این رویداد با محوریت شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان و در راستای برنامه عمل خوشه کسب‌وکار خرمای جنوب کرمان در جهت حمایت از تولید خرما در استان و کمک به حل چالش‌های تولید خرما برنامه‌ریزی‌شده است .
او ادامه داد: نهادهای مختلفی همچون استانداری، پدافند غیرعامل، فن‌بازار ملی ایران، پارک علم و فناوری، اتاق بازرگانی، انجمن خرما، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، دانشگاه‌ها و مراکز رشد استان از اجرای این برنامه حمایت کرده و رویداد توسط شرکت هادیان توسعه فردا اجرا می‌شود.
او اظهارداشت: آفت سرخرطومی حنایی خرما یکی از مخرب‌ترین آفات و از عوامل مهم تهدیدکننده امنیت غذایی در سطح جهان است و در حال حاضر یکی از آفات قرنطینه‌ای در ایران به شمار می‌آید. طبق مطالعات صورت‌گرفته در سال‌های اخیر بالاترین سطح حساسیت به این آفت مربوط به رقم خرمای مضافتی است و استان کرمان نیز به علت بالابودن سطح زیر کشت نخیلات و مجاورت با مناطق مستعد آلودگی (استان فارس و سیستان و بلوچستان) در حال حاضر با گسترش سطح آلودگی و چالش‌های مبارزه با آفت سرخرطومی خرما مواجه است و لازم است برای مقابله آن، تدابیر جدی بکار گرفته شود.
محورهای رویداد عبارت‌اند از:
پیشگیری: پروتکل‌ها و فناوری‌های نوین در حوزه‌های پیش‌آگاهی، بهبود مقاومت درختان، مبارزه قانونی، به باغی و پیشگیری از آلوده‌شدن نخیلات
شناسایی: تکنیک‌ها و راهکارهای سازنده در جهت تسریع شناسایی و ردیابی نخیلات آلوده و پراکنش جغرافیایی آفت
مبارزه: فناوری‌های نوین مبارزه تلفیقی با آفت شامل مبارزه رفتاری، مبارزه شیمیایی، مبارزه فیزیکی، مبارزه بیولوژیکی و مبارزه فیزیولوژیکی
فراخوان عمومی رویداد در کلیه دانشگاه‌ها و مراکز رشد و فناوری کشور به‌صورت سراسری اعلام شده و مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت. جذب ایده‌های رویداد تا تاریخ ۱۰ اسفند ادامه پیدا کرده و ایده‌ها از استان‌های مختلف کشور به‌خصوص استان‌های خرماخیز به دبیرخانه رویداد ارسال گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 19
  • امروز: 16
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,926
  • ماه: 7,564
  • سال: 25,128