کلرود و کهوروئیه شهری بدون سطل زباله

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 791

کلرود و کهوروئیه شهری بدون سطل زباله

* اهالی 2 منطقۀ کلرود و کهوروئیه  در شهرستان جیرفت از نبود امکانات شهری در محل سکونتشان گله‌مند هستند

*به گفته مشایخی رییس شورای شهر جیرفت، برای احداث بوستان و مرکز آتش نشانی در کلرود و کهوروئیه بودجه، تصویب شده  و در سال 99 عملیاتی می‌شوند

مدت‌ها است که 2 محله کلرود و کهوروئیه به شهر جیرفت اضافه شده و  جز شهرستان جیرفت محسوب می شوند اما ظاهرا آنچنان امکاناتی از شهر بودن  نصیب این دو محله نشده است،   حدود هشت ماه پیش کاغذ وطن در پی ابراز نارضایتی های مردم  این 2 محله، پیگیر مشکلات این مناطق شد، دو محله ای که به  گزارش شورای شهر 15 تا 20 هزار نفر جمعیت دارند، بر اساس پیگیری های گذشته، شورا وعده پیگیری وضعیت این دو منطقه را داده بود. اما در روزهای اخیر دوباره اعتراض اهالی کلرود و کهوروئیه به گوش می رسد و همچنان اهالی این محله‌ها  که بافت جمعیتی متراکمی دارند، از بسیاری از خدماتی که به صورت اسمی، حق آن ها است، محروم هستند.

  نبود فضای سبز دغدغۀ اهالی کلرود

یکی از اهالی کلرود می گوید::چند سال پیش به دلیل اینکه این ۲روستا جمعیت بالایی داشتند، به منطقه شهری اضافه شدند. اما ما فقط از شهر شدن اسمش را داریم، کوچه های محله ی ما، آسفالت ندارند یعنی بعد از چند سال هنوز نوبت به محله ی ما نرسیده است، وقت بارندگی،  نمی شود از کوچه رد شد. او می گوید : تنها آسفالت مشکل این کوچه ها نیست، کوچه‌های این منطقه روشنایی هم ندارند و شب کاملا تاریک هستند و زن و بچه اصلا نمی توانند از کوچه‌ها رد شوند. انگار کلا ما را فرا‌موش کرده اند، ما کوچه ی درستی نداریم ،فضای سبز و مکان تفریحی  که جای خود دارد.اگر مکان ورزشی و تفریحی داشتیم که جوانان ما برای تفریح به هلیل نمی رفتند که هر سال چند نفرشان غرق شوند.

 کوچه‌های کلرود و کهوروئیه سطل زباله ندارند

یکی دیگر از اهالی این منطقه، از نبود سطل زباله در سطح این دو محله گلایه می کند و می گوید:  یک سطل آشغال در این منطقه نیست، چندین بار با شهردار صحبت کردیم، شهردار کلرود می گوید بودجه نداریم ، حداقل امکانات یک شهر سطل آشغال است که همان را هم به ما ندادند مگر چقدر تهیه این سطل ها بودجه می خواهد. او می گوید : ما اگر دهیاری داشتیم وضعیتمان بهتر بود الان روستاهای اطراف از ما که اسممان شهر است، بهتر هستند. این چه شهری است که هیچ چیز ندارد، خودمان هم نمی دانیم واقعا شهر شده ایم یا نه؟

 شهرداری براساس برنامه‌ریزی عمل کرده است؟

گلایه‌های اهالی، زیاد است و البته به حق، برای پیگیری مطالبات این اهالی با مشایخی رییس شورای شهر جیرفت به گفتگو نشستیم.  مشایخی می گوید: چندین سال از الحاق کلرود و کهوروئیه به شهر جیرفت می گذرد اما متاسفانه تا قبل از این دوره ی شورا، سندی را تحت عنوان چشم انداز  یا  به اصطلاح شناسنامه شهری برای  کلرود و کهوروئیه تهیه نشده است، وی ادامه داد: مجموعه ای که شناسنامه دار شد، شهرداری موظف می شود یک سری خدمات را  به آن بدهد که تا شناسنامه دار نشدن کهروییه و کلرود  این اتفاق نیفتاد اما در این دوره طرح تفضیلی که شناسنامه‌ی رسمی شهر شدن است و از طرف وزارت کشور صادر می شود  را گرفته ایم و این دو منطقه  رسما جز شهر  جیرفت شدند. مشایخی یادآور شد: یک سری اقدامات  مانند آسفالت خیابان ها، پلاک گذاری کوچه ها در این دو محله انجام شده است و یک سری برنامه ها را هم برای سال 99 در نظر گرفته ایم که در برنامه ریزی بودجه ی مورد نیاز آن را هم مشخص کرده ایم. او می گوید: ما  بر اساس  برنامه ریزی عمل کرده ایم  و از این لحاظ نمره قبولی را هم می گیریم. وی تاکید کرد: ما نمی توانیم تمام اعتبارات  شهر را در کلرود و کهوروئیه  خلاصه کنیم،  بقیه شهر هم  باید از اعتبارات منتفع شوند، به همین منظور در کل شهر جیرفت  تقسیم بندی و اولویت بندی کردیم که در این تقسیم بندی ها و اولویت بندی های  امسال برای این دو محله هم یک سری برنامه‌ها مثل تکمیل آسفالت معابر و کوچه ها ، روشنایی معابر، احداث بوستان، احداث آتش نشانی را داریم، حتی  برای این دو محله برنامه احداث کتابخانه و مجموعه فرهنگی را هم داریم. مشایخی ادامه داد: ما تا پایان این دوره 4 ساله، وعده دادیم که 17 بوستان را در سطح شهر جیرفت تحویل مردم بدهیم ، یکی از این بوستان ها در این دو محله است، که جانمایی آن انجام شده است. برای بوستان منطقه کلرود و کهوروئیه، در سال 99، 700 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که امیدواریم محقق شود.بحث بعدی آتش‌نشانی است که احداث مرکز آتش نشانی برای این منطقه نیز در برنامه است که برای آن هم اعتبار 688 میلیون تومان  مصوب شده است.

به زودی برای آسفالت بخشی از این دو محله اقدام می‌شود

 به گفته مشایخی از چند روز آینده در بخش از این دو محله عملیات آسفالت ریزی انجام می شود.رییس شورای شهر جیرفت می گوید: برای  اینکه که متوجه شویم آیا اقدامی شده است باید با دوره های پیشین مقایسه کنیم،مثلا در زمان دو شهردار قبل جمعا 200 هزار متر آسفالت در شهر جیرفت پخش شده ، ولی  در این سه سال  بیش از 800  هزار متر آسفالت  در شهر جیرفت پخش شده است که این کار کم نظیر است  و اکنون اجرای آسفالت را به سمت کوچه ها برده ایم. او ادامه داد: وقتی ما شهرداری را تحویل گرفتیم، 80 میلیارد بدهی داشت ما در این سه سال بدهی شهرداری را تقریبا صفر کردیم و از طرفی بودجه 36 میلیاردی مصوب نه محقق آن را، به 90 میلیارد تومان رساندیم ، او می گوید: ما بر اساس وعده های که دادیم عمل کردیم و من بر سر قول هایی که دادم هستم،  برای این دو محله هم اقدامات زیادی برنامه ریزی شده که برای محقق شدن آنها تلاش می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 48
  • امروز: 205
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,630
  • ماه: 7,414
  • سال: 24,806