تولید معادن زغال‌سنگ کرمان سه برابر می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 905

تولید معادن زغال‌سنگ کرمان سه برابر می‌شود

علاوه بر عملیات در پهنه های مختلف جدید همچون آبنیل جنوبی و سراپرده جنوبی، شرکت معادن زغال‌سنگ کرمان طی ۲ هفته آینده طرح‌های مهمی را در راستای توسعه این صنعت کلید می زند.

مدیرعامل شرکت معادن زغال‌سنگ کرمان با اشاره به تولید 720 هزار تن در سال گفت: با وجود اقدامات انجام شده و برنامه‌ریزی‌ها تولید این معادن به سه برابر یعنی نزدیک به ۲ میلیون تن در سال هدف گذاری شده است. باقر نیک‌طبع روز شنبه در آیین رونمایی از کارت خرید اعتباری کارگران زغال سنگ کرمان افزود: با وجود طرح‌های توسعه ای این شرکت طی تفاهم‌نامه با ذوب آهن اصفهان یک و نیم میلیون تن به این شرکت فروش خواهیم داشت. او خاطرنشان کرد: علاوه بر عملیات در پهنه های مختلف جدید همچون آبنیل جنوبی و سراپرده جنوبی، این شرکت طی ۲ هفته آینده برای ایام دهه فجر طرح‌های مهمی را در راستای توسعه این صنعت کلید می زند.او با تاکید بر اینکه عملیات اکتشافی را در هفت پهنه جدید اجرایی کردیم اما بهره برداری از آن زمان بر است اظهار داشت: درصدد سرعت بخشیدن به این فرآیند هستیم که با کمک همکاران هیات مدیره و کارگران شرکت معادن زغال سنگ کرمان اتفاقات بهتری و سریع‌تر در توسعه زغال سنگ کرمان رخ خواهد داد.مدیرعامل شرکت معادن زغال‌سنگ کرمان گفت: معادن زغال سنگ کرمان سختی بسیاری ازجمله گازخیزی و دارای شیب هستند لذا با این شرایط نمی توانیم تکنولوژی را به این معادن بیاوریم، اما زغال سنگ ازجمله پراشتغال‌ترین مشاغل دنیا محسوب می شود و می توانیم اشتغال زایی بیشتری در این صنعت داشته باشیم.

او با بیان اینکه روی فرزندان کارگران و پرسنل زغال سنگ برای ادامه شغل پدرشان کار می کنیم افزود: ۲ هزار فرزند ممتاز را با پیگیری به شغل پدر تشویق می کنیم و همچنین با بازنشستگی نیروها ۶۰۰ شغل را با خلاء بیمه ای تامین می کنیم که تامین اجتماعی باید در این زمینه کوتاه بیاید که اشتغال جدید ایجاد شود.او تصریح کرد: طی ۶ ماه گذشته ارتقای وضعیت معیشتی کارگران شرکت معدن زغال سنگ کرمان ضمن حرکت در راستای جهش تولید آن را به بهره وری گره زده و افزایش درآمدی پرسنل محقق کردیم.نیک‌طبع بیان داشت: ۸۰ درصد پیشرفت فعلی به خود کارگران، مدیریت و پرسنل برمی گردد و در این راستا با روابط بهتر، فرایند فروش زغال سنگ را در شرایط بهتر رساندیم و به جایی رسیدیم که توان مالی برا حمایت از کارگران محقق شده است.مدیرعامل شرکت معادن زغال‌سنگ کرمان با اشاره به حساب های مسدود و گرفتاری با تمام سازمان‌ها افزود: در این راستا بانک رفاه همراهی مناسبی با ما داشت و تخصیص با اعتبارات، ما را حمایت کرد، اعتبار خوبی برای زغال سنگ ایجاد شد که ۷۰ میلیارد تومان از تقاضای ۱۰۰ میلیارد تومانی شرکت  محقق شد که آن را برای کارگران و سیستم ایمنی معادن هزینه می‌کنیم. مدیرعامل شرکت معادن زغال‌سنگ کرمان گفت: ممنوعیت قانونی برای افزایش حقوق داشتیم لذا کارت چند منظوره خرید اعتباری را در راستای بهبود وضعیت معیشتی راه اندازی کرده و این کارت ها با اعتبار بانک رفاه کارگران و شرکت معادن زغال سنگ کرمان برای کارگران و خانواده شهدا ایجاد شد.

باقر نیک‌طبع عنوان کرد: این شرکت با ۱۳۳ شهید رکورد دار شرکت های زیر مجموعه وزارت تعاون است و این کارت خرید علاوه بر تخفیف ویژه روی آن، ۲۰ تا ۲۵ درصد توان خرید کاگران معادن را افزایش می دهد، ضمن اینکه با همکاری فروشگاه ها در محدوده معادن تخفیفات افزایش می یابد.او با اشاره به همکاری نمایندگان استان کرمان مجلس شورای اسلامی گفت: کارت جایگزین همه کار با قابلیت‌های درمانی و خرید نیز با قابلیت فراگیر شدن در دستور کار قرار گرفته که تحقق آن در حال پیگیری است.

نیک طبع تاکید کرد: چند تفاهم نامه زغال سنگ با بانک رفاه در خصوص وام‌های مورد تقاضای کارگران نهایی شد و در این زمینه تا ۳۰ میلیون بدون ضامن فقط با ضمانت شرکت حتی با نرخ صفر محقق شد و پرداخت تسهیلات 30 میلیون تا پایان ۵۰ میلیون تومان با یک ضامن و بیش از آن بر اساس قوانین بانک محقق شد که از هفته گذشته این طرح آغاز شده است.او ادامه داد: همچنین در این زمینه در حال رایزنی با بانک کشاورزی هستیم و هرروز امتیازات بانکی وسیع‌تر برای کارگران زغال سنگ استان کرمان دنبال می شود.

خلا بیمه‌ای پرسنل معادن زغال‌سنگ کرمان رفع شود

مدیر روابط عمومی شرکت معادن زغال‌سنگ کرمان نیز در این نشست گفت: معدن آبنیل شمالی ظرفیت خوبی برای توسعه و اشتغال دارد ضمن اینکه تغییر مدیریت موجب امیدهای بسیاری در این معدن و شکوفایی آن‌ خواهد شد.سلطانی افزود: راهکار رفع مشکل خلا بیمه ای در تامین اجتماعی باید مشخص شود که شرکت زغال سنگ پیگیر آن است.سلطانی ادامه داد: پرداخت نکردن بیمه توسط پیمانکار و اینکه این کم‌کاری از شرکت مطالبه شود، ظلمی به معادن زغال سنگ کرمان است زیرا پیمانکار در گذشته بیمه برخی پرسنل را هشت تا ۱۰ سال پرداخت نکرده است.

او با بیان اینکه نیروی جوان نیاز توسعه معادن زغال سنگ استان کرمان است تصریح کرد: معادن ما قابل مکانیزه نیست و لذا برای تحقق فرایند توسعه و جهش تولید نیاز به جذب نیروی جدید هستیم.

پورابراهیمی: همه‌چیز برای جهش سه برابری تولید زغال‌سنگ کرمان فراهم است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: همه‌چیز ازجمله منابع مالی برای تجهیز ذخایر معادن زغال‌سنگ مورد نیاز کشور، تقاضای داخلی و خارجی و نیروی انسانی، برای توسعه سه برابری تولید زغال‌سنگ استان کرمان فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز شنبه در آیین رونمایی از کارت خرید چند منظوره کارکنان معادن زغال‌سنگ کرمان، با گرامیداشت ایام فاطمیه و یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز درگذشت آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه پیشین کرمان و آیت الله مصباح یزدی افزود: اقدامات خوبی در شرکت معادن زغال‌سنگ کرمان از سالهای قبل برنامه‌ریزی و مسیر حرکت مشخص شده است.

او با بیان اینکه فعالیت‌های توسعه ای صنایع کشور، نیاز به تولید زغال‌سنگ را برای فرآوری و کک سازی فولاد افزایش می دهد اظهار داشت: ذخایر چند میلیارد تنی زغال‌سنگ و ظرفیت استان کرمان با توجه به وجود بخشی مهم از زغال کشور، تکلیف ما را برای توسعه زغال در کشور مشخص کرده است.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت معادن زغال سنگ کرمان ۷۲۰ هزار تن در سال تولیدات دارد که به راحتی امکان افزایش ۲ یا سه برابری محقق می‌شود زیرا سالانه حجم قابل توجهی زغال‌سنگ با ارز ازاد وارد کشور می‌شود.

او عنوان کرد: برنامه‌ریزی افق ۱۴۰۴ برای تولید ۵۵ میلیون‌تن‌ فولاد در کشور است که ۱۲ درصد از این میزان در حوزه کوره بلند تولید خواهد شد. لذا نیاز به زغال سنگ سالانه کشور به پنج میلیون تن می‌رسد و این فاصله تولید تا نیاز کشور را نشان می دهد، ضمن اینکه به علت نداشتن خوراک کک سازی زرند با کمترین ظرفیت اکنون تولید می کند. 

پورابراهیمی افزود: استان کرمان از طرفی نیاز به تولید زغال‌سنگ دارد و پیشنهاد صادرات را سال ها به انجمن صادرات دادیم که تولید این محصول علاوه به تامین نیاز داخلی و از راه صادرات نیز قابل فروش است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :