شرکت گاز جیرفت، متهم رده اول کمبود سیلندر گاز

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 906

شرکت گاز جیرفت، متهم رده اول کمبود سیلندر گاز

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس: دلیل اصلی کمبود گاز در جیرفت، تنها شرکت گاز این شهرستان است.

الهام پی‌پر | مدتی است، تأمین گاز مایع در شهرستان جیرفت برای مردم به یک دغدغه جدی تبدیل شده است. مشکلی که مربوط به دیروز و امروز نیست از ماه ها قبل مردم این منطقه از کمبود سیلندر گاز می نالند و کپسول گاز حکم جواهرات نایاب را برایشان دارد. سرد شدن هوا اکنون تحمل این مشکل را دوچندان کرده است. آن هم در شهری که هنوز عده زیادی از مردم آن از داشتن نعمت گاز لوله کشی بی بهره هستند. از سویی توزیع نامناسب گاز مایع در شهرستان، آن هم در روزهایی که کرونا در شهر جیرفت نیز مانند دیگر نقاط کشور و جهان جولان می دهد، باعث ایجاد صف‌های طولانی در محل‌های توزیع گاز و گله‌مندی شهروندان شده است. بخشی از شهر جیرفت از لوله کشی گاز بهره‌مند شده اما هنوز قسمت زیادی از شهر و روستاها از داشتن نعمت گاز لوله کشی محروم هستند. مشکلات اقتصادی و …گریبان مردم را گرفته و حالا بازارسیاه سیلندر گاز نیز امانشان را بریده است.

قیمت باورنکردنی سیلندر گاز در جیرفت

یک جوان اهل شهرک شهید بهشتی جیرفت می گوید: « کپسول پیدا نمی شود و اگر هم جایی به سختی پیدا کنیم باید با قیمتی باور نکردنی آن را خریداری کنیم.» سعیدی افزود: «مسوولان کک‌شان هم نمی گزد الان چند ماه است وضعیت مردم جیرفت همین است. برای پخت و پز، گرمایش و حتی حمام رفتن مستاصل شده ایم.»

او با اشاره به اینکه مردمی در روستاها و مناطق دورتر هستند، که وضعیت بدتری نسبت به ما دارند البته ما هم وضعیت خوبی نداریم شاید آنها بتوانند آتش برپا کنند و غذایی بپزند ما همین امکان را هم نداریم. از مسئولین تقاضا دارم، کاری کنند، که راحت تر کپسول را به دست بیاوریم.»

یکی دیگر از شهروندان جیرفتی می گوید: « حدودا دوسه ماهی می شود کپسول در شهر کمیاب شده و هرچه داد می زنیم صدایمان را کسی نمی شنود. البته شنیده ایم برخی از مسوولان می گویند چون گاز لوله کشی به جیرفت رسیده سهمیه شهرستان قطع شده خب مگر شرکت گاز نمی داند چه تعداد از مردم گاز لوله کشی دارند و چه تعداد نه؟ این مشکل الان یکی دوسالی می شود گریبان مردم جیرفت را گرفته است اما انگار برای مسوولان مهم نیست.»

کمبود سیلندر گاز مختص شهری ها نیست

امیری افزود:« هر روز قیمت کپسول ها رشد می کند و مانده ایم تا کی باید شاهد این همه بی برنامگی باشیم.»

این شهروند ادامه داد:« جالب اینجاست که برخی از مسوولان ادعا می کنند این مشکل به آنها ربطی ندارد. کجایند آقایانی که وقت انتخابات سینه برای مردم چاک می دهند تا یک رای بیشتر بیاورند الان مردم به شما نیاز دارند لطفی کنید و این درد را تمام کنید.»

او اضافه کرد: « وقتی به فرمانداری و شرکت گاز می رویم ما را به هم پاس می دهند و یا وعده پشت وعده می دهند. بازار را کنترل نمی کنند و انگار در شهر هیچ قانونی وجود ندارد.»

یکی دیگر از اهالی جیرفت گفت: « مشکل کمبود کپسول گاز مایع تنها مختص شهری ها نیست، بلکه در جبالبارز و ساردوییه و… هم مردم درگیر این مشکل هستند و از نبود کپسول گاز به تنگ آمده اند، مردم تحت فشار هستند و این انصاف نیست.»

رفیعی ادامه داد: « من کارگر روزمزد هستم و کار هم گیر نمی آید چرا باید برای یک کپسول گاز پولی را بپردازم که انصاف نیست.»

سهمیه گاز جیرفت زیاد شده است

عطاپور فرماندار جیرفت در خصوص این مشکل می گوید:« در جیرفت کمبود گاز نیست.»او افزود:« البته در بحث حمل فرآورده و همچنین سهمیه مشکل داشتیم که بزودی مرتفع می شود.»

این مسئول تصریح کرد: « پس از ورود گاز لوله کشی به جیرفت سهمیه این شهرستان به 2 هزار و 700 تن رسید و این در حالی رخ داد که سرمای هوا باعث بالا رفتن میزان مصرف گاز در شهرستان شد.»

فرماندار جیرفت ادامه داد: « با پیگیری هایی که کردیم توانستیم سهمیه بیشتری را برای شهرستان دریافت کنیم و هم اکنون سهمیه 2 هزار و 700 تنی به 3 هزار و 400 تن رسیده است.»

ابوذر عطاپور می گوید: « مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است و متاسفانه بعد از رسیدن پای گاز به 7 شهرستان جنوبی سهمیه گاز کاهش پیدا کرد و دلیلی شد برای کمبود سیلندر گاز که حتما تا یک هفته دیگر این مشکل نیز رفع می شود.»

این مسئول تاکید کرد: « سهمیه جدید از چهارشنبه هفته گذشته وارد شهرستان شده است و تا یک هفته دیگر شاهد این مشکل نخواهیم بود.»

بی‌رقیبی شرکت گاز جیرفت باعث ایجاد مشکل شد

دکتر اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس می گوید: « فقط یک شرکت توزیع سیلندر گاز در جیرفت وجود دارد و همین مساله بی رقیب بودن باعث شده تا این شرکت هر کار دلش بخواهد انجام دهد.»

دکتر ذبیح الله اعظمی افزود: « البته مشکل کمبود سیلندر گاز در شهرستان دلایل دیگری هم دارد اما دلیل اصلی همین مسأله است و با تماسی که با استاندار داشتم قرار شد این مشکل خیلی فوری پیگیری شود.»

متاسفانه با وجود تلاش های زیادی که برای تماس تلفنی و مصاحبه با شرکت گاز استان کردیم موفق به صحبت با مسوولان این نهاد نشدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :