پرواز کرایه خانه از پشت‌بام مستاجران

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 973

پرواز کرایه خانه از پشت‌بام مستاجران

اتاق سه در چهار250هزار تومان

مرکز آمار ایران می گوید کرمانی‌ها در سالی که گذشت ۲۱.۶درصد افزایش اجاره‌بها داشتند و رئیس صنف مشاور املاک می گوید حداقل 30درصد.

نرخ افزایش قیمت خانه مسکونی نیز بین 60تا 70درصد بوده است. به گفته محسن شهریاری، رئیس صنف مشاوران املاک کرمان، کلیه این آمار از رصد اطلاعات سامانه مشاوران املاک به دست آمده است. سامانه ای که تنها اعضای این اتحادیه امکان دسترسی به آنر ا دارند و در ان اطلاعات قیمتی قرادادها درج شده است. این آمار میگوید که درصد افزایش اجاره بها در حد فاصل شفا تا امام جمعه افزایش قیمت بیشتری را داشته اند.

شهریاری البته اطلاعی از بازار اجاره بها و املاک در سال پیش رو ندارد. او می گوید:«هنوز هیچ معامله‌ای درسال جدید ثبت نشده و امکان آنالیز هم وجود ندارد.»با این حال آمارهای رسمی از ثبت تورم منفی در فرودین 1400نسبت به اسفند 99 خبر می‌‌‌‌‌‌دهند.تاجایی که سطح متوسط اجاره در 22منطقه پایتخت نیز کاهش سه درصدی داشته است.

اطلاعات دیوار اما چیز دیگری می‌گوید و از افزایش چندین برابری ملک و اجاره بها خبر می‌دهد. برای اجاره 150متر خانه در هزار و یک شب باید 100میلیون تومان ودیعه بپردازید و 7 میلیون و800هزارتومان کرایه ماهانه. 

حتی برای اجاره ملک در اختیار آباد هم باید حداقل 60میلیون تومان پس انداز داشته باشید تا بتوانید ودیعه یک خانه 120 متری نوساز رابپردازید.رصد سایر آگهی های ثبت شده در این اپلیکیشن هم بدین صورت است تاجایی که کف اجاره بهای در خیابان پروین اعتصامی مربوط به یک اتاق 3در 4 در خیابان پروین اعتصامی بود. ماهانه 250هزار تومان برای اتاقی که هیچ امکاناتی هم ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 3
  • امروز: 237
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,472
  • ماه: 7,625
  • سال: 25,109