کرمان در میانه جدول افزایش قیمت‌ها

منتشر شده در صفحه | شماره

 بیشترین افزایش هزینه برای خانوارهای کدام استان است؟

کرمان در میانه جدول افزایش قیمت‌ها

بیشترین افزایش هزینه برای خانوارهای ایرانی نسبت به پارسال در استان ایلام با بیش از ۵۵ درصد گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، اعلام مرکز آمار ایران از وضعیت تورم در اردیبهشت ١٤٠٠ نشان داد که تورم سالانه به ۴۱ درصد، نقطه به نقطه ۴۶.۹ و ماهانه به ۰.۷ درصد رسیده است. این در حالی است که تازه ترین گزارش در مورد وضعیت تورم در استان ها از این حکایت دارد که در اردیبهشت ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان هرمزگان با ٣.٩ درصد افزایش و کمترین افزایش نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمانشاه با ٠.١ درصد است.

 هم‌چنین بیشترین کاهش نرخ تورم ماهانه به استان‌های همدان و اردبیل با ٠.٣ درصد کاهش اختصاص داشته است.

 بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه نسز مربوط به استان ایلام ٥٥.٧ درصد و کمترین آن مربوط به استان قم ٤١.٦ درصد است.

همچنین بیشترین نرخ تورم ۱۲ ماهه به استان کردستان ٤٦.٢ درصد و کمترین آن مربوط به استان قم ٣٧.٥ درصد اختصاص داشته است.

خانوارهای شهری

در اردیبهشت ماه ١٤٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٣٠٤,٩ رسید که نسبت به ماه قبل ٠.٧ درصد افزایش نشان می­ دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان با ٣.٤ درصد افزایش و کمترین افزایش نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های لرستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی با ٠.١ درصد می‌باشد. هم‌چنین بیشترین کاهش نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ بوشهر با ٠.٣ درصد کاهش است. در اردیبهشت ماه ١٤٠٠ درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٤٦,١ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان زنجان (٥٥.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤١.٥ درصد) است. هم‌چنین نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای شهری به عدد ٤٠.٥ درصد رسید که بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کردستان (٤٦.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ قم (٣٧.٤ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در اردیبهشت ماه ١٤٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ٣٢٧,٨ رسید که نسبت به ماه قبل ٠.٧ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان هرمزگان با ٥.٠ درصد افزایش و کمترین افزایش نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با ٠.٢ درصد می‌باشد. هم‌چنین بیشترین کاهش نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ همدان با ٠.٩ درصد کاهش است. در اردیبهشت ماه ١٤٠٠ درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٥١.٠ درصد می­ باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ ایلام (٥٩.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤٣.٠ درصد) است. هم‌چنین نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٣.٢ درصد رسید که بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ همدان (٤٩.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان های­ سيستان و بلوچستان و گیلان (٣٨.٣ درصد) است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :