هدررفت ۴۰ درصدی آب در شبکۀ توزیع کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1020

پورابراهیمی خبر داد:

هدررفت ۴۰  درصدی آب در شبکۀ توزیع کرمان

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل اصلی کم آبی کرمان را سیستم شبکه‌ی آبرسانی دانست و گفت: «آمار نشت آب در کرمان نگران‌کننده است، بیش از ۴۰ درصد نشت آب داریم و باید برای نوسازی شبکه‌ی آب‌رسانی اقدامی انجام دهیم».

وی همچنین افزود: «مسیر انتقال آب از خلیج فارس به شهر کرمان را با قاطعیت و مجدانه در دستور قرار داده‌ایم و ظرف یک ماه آینده طی توافقات صورت گرفته عملیاتی می‌شود و تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید».

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در آیین افتتاح پروژه‌ی اضطراری آبرسانی به شهر کرمان بیان کرد: «اگر کارشکنی وزارت نیرو در اجرای پروژه‌ی‌ انتقال آب نبود امروز به جای افتتاح پروژه‌ی اضطراری ۲۰۰ لیتر در ثانیه، از خط انتقال خلیج‌فارس استفاده می‌کردیم، این کارشکنی علاوه بر برق در آب نیز وجود دارد».

وی افزود: «متوسط مصرف بخش کشاورزی استان پنج درصد از میانگین کشور بالاتر است و اصلاح الگوی کشت با وجود شرایط فعلی یک ضرورت است».

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که سالانه شش میلیارد مترمکعب آب در استان کرمان برداشت می‌شود، یادآور شد: «۹۵ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود در حالی که میانگین کشور ۹۰ درصد است و مصارف صنعت و شرب نسبت به استحصال آن ناچیز است».

وی یکی از دلایل اصلی کم آبی کرمان را سیستم شبکه‌ی آبرسانی دانست و گفت: «آمار نشت آب در کرمان نگران‌کننده است. بیش از ۴۰ درصد نشت آب داریم و باید برای نوسازی شبکه‌ی آب‌رسانی اقدامی انجام دهیم».

پورابراهیمی افزود: «می‌توان از ظرفیت بخش خصوص برای نوسازی شبکه‌ی آبرسانی شهر کرمان استفاده کرد».

وی در ادامه اظهار کرد: «مسیر انتقال آب از خلیج‌فارس به شهر کرمان را با قاطعیت و مجدانه در دستور قرار داده‌ایم و ظرف یک ماه آینده طی توافقات صورت گرفته عملیاتی می‌شود و تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید».

پورابراهیمی گفت: «ظرفیت مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی را پای کار آوردیم و در این زمینه دو هزار میلیارد تومان فاینانس بانکی انجام دادیم که اگر نبود کار انتقال آب خلیج‌فارس به کرمان نیز پیش نمی‌رفت».

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 167
  • امروز: 181
  • دیروز: 137
  • هفته: 1,561
  • ماه: 7,960
  • سال: 26,162