مصوبات سفر رییس جمهور: ۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث‌ بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم اعتبار اختصاص یافت

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1298

مصوبات سفر رییس جمهور: ۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث‌ بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم اعتبار اختصاص یافت

سکینه خدیشی – رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: با توجه به اینکه پروژه بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم جزو مصوبات سفر رئیس جمهور بود، مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث این پروژه در سفر رییس جمهور اختصاص یافت.

 مازیار اویسی در جلسه تجلیل از خبرنگاران شهرستان‌های شرقی استان گفت: پروژه بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما به دلیل اهمیت ویژه آن برای شرق استان کرمان جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری قرار گرفت.

او افزود: واقع شدن این شهرستان در مسیر ترانزیتی جنوب شرق و همچنین قرار گرفتن در مسیر همسایه‌های شرقی کشور مشکلات زیادی ایجاد کرده که نیاز به تسریع در تعیین تکلیف و ساخت این بیمارستان دیده می‌شد

به گفته او در چهار شهرستان شرقی کرمان تنها یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی پاستور بم در حال ارائه خدمات به این شهرستان‌ها است.

۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث‌ بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم اعتبار اختصاص یافت

اویسی ادامه‌داد: کلنگ ساخت این بیمارستان در سال ۹۶ به زمین زده شده بود اما به دلایل مختلف هنوز به سرانجام نرسیده است 

به گفته او پروژه بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی، یک پروژه ملی بوده و دانشگاه علوم پزشکی تنها بهره بردار است .

او ادامه‌داد: احداث پروژه بیمارستان با این عظمت در توان دانشگاه نیست زیرا هزینه ساخت این بیمارستان بالغ بر چهار برابر هزینه درآمد یک‌سال دانشگاه علوم پزشکی بم است.

بخشی از ساختمان پردیس به عنوان خوابگاه دانشجویی دخترانه درنظر گرفته شده است 

در ادامه رییس دانشگاه علوم پزشکی بم درباره خوابگاه دانشجویان دختر نیز تاکیدکرد: خوابگاه این دانشجویان در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید واقع شده که تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او اظهار داشت: خوابگاه دخترانه دانشجویی ۴۰۰ تختخوابی در ارگ جدید سال ۹۷ می بایست به بهره برداری برسد اما به دلایل مختلف تاکنون به بهره برداری نرسیده است.

اویسی بیان کرد: این خوابگاه با اعتبار دانشگاه در حال ساخت است و به همین منظور مبلغ ۴۰ میلیارد تومان وام برای ساخت این خوابگاه گرفته شده که امیدواریم ظرف یک الی دو سال آینده این خوابگاه ساخته شود. 

او می‌گوید برای ساخت این خوابگاه نیز در سفر ریاست جمهوری مبلغی در نظر گرفته شده است .

اویسی تاکیدکرد: برای سال تحصیلی جدید قسمتی از ساختمان پردیس را برای اسکان حدود ۲۷۰ دانشجوی دختر آماده کرده ایم تا بتوانیم از اسکان خوابگاه کانکسی کم کنیم.

مردم دوز یادآور را تزریق کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم همچنین درباره آخرین وضعیت کرونا در شرق استان کرمان گفت: در شرایط پایدار با شیب بسیار کم صعودی قرار داریم و امیدواریم وارد پیک شدیدی نشویم.

او از عادی‌انگاری و استقبال نکردن مردم از دوز یادآور (دوز چهارم) واکسن کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه این عادی انگاری در سطح کشور وجود دارد و مردم باید هرچه سریعتر نوبت چهارم واکسن خود را دریافت کنند. 

به گفته او از جامعه هدف ۷۶ درصد دوز اول، ۶۵.۳ دهم درصد دوز دوم، ۴۱.۶ دهم درصد دوز سوم و ۳ هزار و ۳۷ نفر هم دوز نوبت چهارم خود را تزریق کردهاند.

اویسی توضیح داد: تاکنون ۷۳۴ هزار و۲۸۶ واکسن وارد دانشگاه علوم پزشکی شده که ۵۴۱ هزار و۴۵۵ دوز برای تزریق‌های اول و دوم و سوم بوده است 

او تاکید کرد: هیچ کمبود واکسنی نداریم و در تمام مراکز جامع سلامت، خانه‌های بهداشت شهری و روستایی واکسن موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :